Delhi-Agra - Reisverslag uit Delhi, India van Kim Kisters - WaarBenJij.nu Delhi-Agra - Reisverslag uit Delhi, India van Kim Kisters - WaarBenJij.nu

Delhi-Agra

Door: Bram en Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

05 Februari 2013 | India, Delhi

We zijn er! Via Istanbul zijn we zondagmorgen heel vroeg in Delhi aangekomen. Op het vliegveld stond iemand van het hotel al op ons te wachten. Tijd om aan de moeheid toe te geven was er nog niet. De taxi.. mijn Ka zou hier nog wel een paar jaar, wat zeg ik 10 tallen jaren meekunnen! De brandende waarschuwings lampjes op het dashboard leken de man niet echt te deren en vol goede moed stortte hij zich in het verkeer van Delhi. De regels zijn hier heel simpel.. Er zijn geen regels. Heel geruststellend dus. Iedereen loopt, fietst, autoriksjaad (ze zouden er hier een werkwoord van moeten maken) en rijdt hier door elkaar. Beetje wennen is het wel als nieuweling ;-). Het is rood maar dat schijnt geen verschil te maken want ik zie 5 paar koplampen met een rotvaart van links naderen, gelukkig zijn we ze te snel af en zijn we veilig aan de overkant. En dan het getoeter! Ongelofelijk, iedereen doet het en waarom? De helft van de tijd heb ik geen idee. Misschien gewoon omdat het kan. Achterop veel autoriksja's staat dan ook "please horn". Eindelijk aangekomen in ons prachtige hotel is het echt tijd voor de nodige slaap. Daarna weer fit voor de eerste uitdaging die we in nederland al begonnen zijn.. dat stomme treinticket regelen. Ook hier hebben we geen succes alles in nl volgeboekt. Het begint te wennen.

Delhi, we hebben 1 dag om de stad te ontdekken, wat natuurlijk onmogelijk is. We wilden graag naar het rode fort en het monument van Gandhi. Na een betrouwbare riksjarijder gevonden te hebben, heeft hij ons overla naartoe gebracht. Het rode fort uit 1648 is enorm groot maar helaas wel een beetje vergane glorie. Onderweg nog heerlijk geluncht, rijst maar wel lekker. Voor 2 euro pp heb je hier een prima maaltijd! Terug naar ons sprookjesachtige hotel, prachtig dakterras, daar 's avonds ook weer lekker gegeten. Misschien valt het eten me dus wel mee deze keer.

Na een onrustige nacht vroeg uit de veren, om 4.10uur opgestaan. Om 06.00 pakken we de trein naar Agra. Hier kan de NS nog wat van leren, krantje en een theetje en een fles water erbij en dat terwijl we op tijd vertrokken! Later zelfs nog een ontbijtje van Meals on Wheels dus we werden goed verzorgd. In Agra aangekomen de autoriksja gepakt naar Hotel Sheela. De goede man had natuurlijk geen idee waar hij heen moest, daar was ie dan onze eerste ontmoeting met het beruchte ja/nee knikje.. Wat is het nou? Ja of nee.. het antwoord, je zult er nooit achterkomen. Hij heeft het een paar keer moeten vragen onderweg maar uiteindelijk hij ons vlakbij het hotel afgezet. Dichterbij kun je met de auto niet komen, het is namelijk dichtbij de Taj Mahal en door de vervuiling van de auto's hebben ze die in 2002 als eens moeten spraytannen om m weer wit te krijgen! Ons hotel blijkt wederom een goede keuze te zijn,fijne kamer, acceptabale douche (het is een tijdrovend klusje aangezien hij alleen koud of heet kan, dus je moet het van de momenten ertussenin hebben) en een leuke en rustige binnenplaats. Dit blijkt later een kleine dierentuin; aapjes slingeren voorbij, een pauw in de boom, eekhoorntjes en gigantische mieren!!

We zijn natuurlijk naar Agra gekomen voor de Taj Mahal. Ons hotel ligt er vlakbij. Gek eigenlijk dat een van de 7 wereld wonderen verstopt ligt tussen de stoffige en chaotische straatjes en je er zo voorbij zou lopen als je t niet zou weten. (en er niet 1000 Indiers waren die je eraan zouden helpen herinneren). Eenmaal binnen weet je wel waarom ie bij die 7 hoort. Echt heel mooi. Beetje heiig dus jammer voor de foto's. Over foto's gesproken, sommige mensen staren gewoon naar je, wat hier trouwens heel normaal is maar ook veel mensen vragen of je met ze op de foto mogen. De eerste paar keer is dat natuurlijk best grappig, daarna heb ik toch maar even een doek om mn hoofd gedaan en een zonnebril opgezet ;-). Beetje bizar, sta je voor de Taj Mahal en dan willen ze met JOU op de foto, rare mensen hoor. Zover ons eerste verslagje uit India.

Terwijl we hier zitten te typen, is de medewerker zijn handen aan het wassen in een of andere ranzige watertank en veegt vervolgens zijn handen lekker af aan een van de t-shirts die hij verkoopt in de winkel ;-)

Heel veel liefs vanuit incredible India, tot snel! x Bram en Kim

Foto's proberen we later bij te voegen.

• 05 Februari 2013 - 09:40

Loes:

Super eerste reisverslag alweer!
    Geniet ervan!!

x

• 05 Februari 2013 - 10:47

Jeroen:

Wauw.... Geniet van deze reis. Als ik jullie verhaal lees, dan moet ik meteen weer denken aan onze reis door Azie. Heel veel plezier. Groetjes Jeroen

• 05 Februari 2013 - 11:02

Brenda:

We missen je nu al.. Zo te lezen jij ons niet !! ha ha...
    Heel veel plezier nog.. ik kijk al uit naar jullie volgend verslag!
    xxx

• 05 Februari 2013 - 11:07

Herma:

Blij dat jullie goed zijn aangekomen.
    Je reisverslag is weer prachtig om te lezen!
    Maak er een mooie tijd van. Groetjes herma

• 05 Februari 2013 - 14:37

Oom Henk En Tante José:

Fijn dit te lezen.Geniet er maar van jullie.

• 05 Februari 2013 - 15:18

Conny Crijns:

Fijn dat je een sms had gestuurd dat jullie goed waren aangekomen.
    Leuk reisverslag zoals we al van je gewend zijn!!Genieten maar.Dikke kus

• 05 Februari 2013 - 17:20

T Ger:

Geweldig wat jullie allemaal meemaken en zien.Veel plezier !!

• 05 Februari 2013 - 17:47

Caroline:

Mooi verhaal! Geniet ervan! Ben wel benieuwd naar foto's van jou Kim met hoofddoek enzo ;)

• 05 Februari 2013 - 21:48

Marielle:

Hee reizigers,
    Ik zie jullie nog lopen in Brussel op het vliegveld en nu alweer een heleboel indrukken opgedaan. Heerlijk om jullie verhalen te lezen en nog heel veel dagen om nog heel veel te beleven. Genieten :) xxx

• 05 Februari 2013 - 21:58

Yvonne En Ria:

hoi kim en bram,
    heerlijk om je avonturen weer mee te mogen lezen! Alsof we er een beetje bij zijn. Zag trouwens dat jouw waarbenjenu.nl site (klopt dit??) al bijna 30.000 keer is bekeken, dus daarom willen ze allemaal met jou op de foto!!
    Heel veel plezier saampjes

• 06 Februari 2013 - 08:36

Cynthia:

Kim en Bram.....geweldig verhaal heerlijk om mee te lezen. Nog heel veel plezier gr ook van ma

• 06 Februari 2013 - 10:11

Anita:

Hallo Kim en Bram,

Ik had al enkele keren gekeken, maar eindelijk is jullie eerste verslag er.
    Geweldig wat jullie beleven, en wij ook een beetje. Heel veel plezier verder en ik kijk uit naar het vervolg van jullie reis. Veel groetjes, Anita

• 06 Februari 2013 - 14:06

Renee:

Hey
    Kim en Bram,
    Super wat jullie in die korte tijd al hebben meegemaakt. Vooral fijn dat jullie goed zijn aangekomen!!!
    Heel veel plezier. Ik kijk al uit naar het volgende verslag.
    XXX

• 07 Februari 2013 - 22:02

Math En Annie:

Hey K

• 07 Februari 2013 - 22:23

Math En Annie:

Hé Kimmetje en Bram. Ging Even iets fout..HaHa.
    Fijn om te horen dat jullie het naar jullie zin hebben.
    En om jullie verhaal te lezen, Gelukkig gaat het hier anders in het verkeer.
    Geniet ervan. En we kijken uit naar jullie volgende verslag.
    Heel veel lieve groetjes. xxx
    Math en Annie

• 13 Februari 2013 - 12:50

Miranka En Jacques:

Hallo Kimmie en Bram. Zoals gewend van jou weer een prachtig reis verslag van het begin van jullie trip.
    Zo te zien en te lezen komt het wel allemaal goed.

Groetjes Miranka en Jacques