Rajasthan - Reisverslag uit Jaipur, India van Kim Kisters - WaarBenJij.nu Rajasthan - Reisverslag uit Jaipur, India van Kim Kisters - WaarBenJij.nu

Rajasthan

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

11 Februari 2013 | India, Jaipur

Namaste,

Rajasthan het land van de koningen, forten en paleizen.

Vanuit Agra nemen we om 06.30uur de bus naar Jaipur, onze eerste stop in Radjasthan. We hebben een Silverline deluxe bus gepakt uit veiligheidsoverwegingen ;-). In eerste instantie is de bus verre van deluxe te noemen, geheel gedeukte voorkant, lampen hier en daar wat kapot, de ramen werden schoongemaakt met ruitenwissers alleen zaten ze niet aan de bus vast maar kwamen ze ergens anders vandaan, maar het hoeft maar schoon te zijn toch!? Bram ging voor de zekerheid toch even checken of dit echt onze bus was door even naar de andere te gaan kijken. Yep dit was ver uit de beste en verdiende na de rest gezien te hebben de naam "deluxe". Het was wat mistig toen we vertrokken en toen ik naar buiten keek zag ik vrijwel niks.. de chauffeur dus ook niet. Tja je kunt niks anders doen dan rustig gaan zitten, gaan slapen en erop vertrouwen dat ie weet waar ie mee bezig is. Dat hebben we dus ook gedaan. Het weer werd langzaam beter en we hebben onze ogen uitgekeken, vanalles kom je onderweg tegen. Kamelen, koeien, varkens, honden en nog veel meer. Na een uurtje of 5 komen we in Jaipur aan en worden door de chauffeur en "busboy"verzocht uit de bus te stappen, gek want we zouden op het busstation aankomen en dit is zeker niet het busstation, waar geen enkele andere bus staat! Er staat wel een groepje mensen met roepie tekens in hun ogen. En ja hoor voor de 60ste keer per dag probeert weer iemand geld aan je te verdienden, ze laten je daar uitstappen en moet dan natuurlijk voor een belachelijk bedrag een riksja nemen naar je hotel. Nice try.. Gelukkig was Bram wakker en de rest van de mensen in de bus behulpzaam dus zijn we nog even blijven zitten tot het station. We gaan naar hotel Pearl Palace, dat zijn naam eer aan doet met mooie kamers en een heerlijk dakterras.
In de avond zijn we met Surjeet (gids) naar Monkey Palace geweest, de naam zegt op zich genoeg natuurlijk, maar ook lopen er hordes koeien, varkens en geiten. Op de berg staat de zonnetempel en daar kun je genieten van de zonsondergang en het uitzicht over de "pink City". Op de terugweg naar ons "paleis" zien we nog 2 mooi beschilderde olifanten en een bruiloftsfeest, de bruidegom te paard en de rest, ws ook de bruid dansend eromheen.
De dag erna verkennen we Jaipur, gaan naar Albert Hall museum drinken chai (uitleg: thee, water, melk, gember) bij een straattentje, bezoeken Amberfort dat echt prachtig is en alvast een blik geworpen op Palace of Winds vanaf een dakterras van een vriend van Surjeet pal er tegenover onder het genot van een chai.
Onze voorlopig laatste dag in Jaipur (we gaan de 18e nog een dagje terug voor Palace of Winds en om te shoppen ;-)) beginnen we met een Lassi bij de Lassiwalla.. een heerlijk yogurt drankje met suiker en als je wil een fruit vers fruit erdoor. Je drinkt het uit een aardewerken "beker" die voor eenmalig gebruik is en ze daarna dus gewoon kapot gooien, tegenwoordig wel gewoon in de prullenbak, waar vaak "use mee" opstaat. Na 1 blik op de straat weet je precies waarom. We zien die dag nog het City Palace, ook hier proberen ze je op alle manieren geld afhandig te maken, door met je op de foto te gaan en dan geld te vragen, gelukkig wisten wij wel beter, maar echt veel mensen trapten erin. Zelf worden we slinkser met de dag, afdingen gaat beter en de camera fees die je moet betalen slaan soms echt helmaal nergens op dus dan hebben we er opeens maar 1tje bij ons in plaats van 3.. En van een afstandje foto's maken van iemand die er geld voor wil hebben we ons ook wel 'ns schuldig aan gemaakt. We passen ons gewoon aan zullen we maar zeggen ;-). Op straat geluncht, heerlijke samosa, kachori en jalebis, wel samen met Surjeet, we willen geen Delhi-Belly en zijn erg voorzichtig. Tigerfort ook nog bewonderd en tegen de avond voorlopig gedag gezegd tegen Surjeet die ons geweldig heeft rondgeleidt door deze leuke stad.

Zo ik ga nog even proberen wat foto's erbij te zetten, vorige keer lukte dit helaas niet.. Tot de volgende keer en fijne carnaval!

Liefs Kim

• 11 Februari 2013 - 12:03

Cynthia:

Zo weer geweldig man......heerlijk om te lezen. Wat een ervaring tich iedere keer spannen hoor. Veel plezier nig en gr uit paris van ons allemaal...xx

• 11 Februari 2013 - 12:16

Esther, Renko, Yana & Lois:

Wauw Kim,
    Weer mooie verhalen!
    Geniet maar mwt z'n tweetjes!!
    Kus

• 11 Februari 2013 - 15:42

René - Mary Tummers:

We wensen jullie een fijne voortzetting van jullie super reis/ vak.....
    Alaaf vanuit een koud Schinveld.

• 11 Februari 2013 - 22:22

Math En Annie:

Nu het was alweer een hele belevenis met jullie.We zitten samen jullie verslag te lesen Math moest er echt om lachen, Over de Bus. We kijken uit naar het volgende Verslag, Geniet ervan.
    Heel veel lieve Groetjes uit het koude Schinveld.

• 12 Februari 2013 - 08:01

Conny Crijns:

Ik zit dit heerlijke reisverslag te lezen na een leuke maar koude carnaval!!!Heel veel plezier verder.Dikke kus

• 12 Februari 2013 - 12:31

Brenda:

Wat een geweldige foto's alweer... Ben benieuwd naar de rest!!
    (Doe maar goed oefenen... hi hi!!)

• 12 Februari 2013 - 13:01

Daniella (collega Bram):

Hoi Bram en Kim,
    Ik lees ook met veel plezier jullie reisverslag. Wat schrijft Kim leuk, ik zie het allemaal helemaal voor me. Heel veel plezier nog!
    Groetjes Daniella

• 12 Februari 2013 - 14:28

Marie-Anne:

Heyz Kimmie en Bram...
    Erg leuk om te lezen weer! Geniet er maar lekker van!

Ik ben hier in het koude Limburg op pad gegaan voor je verfspullen! Heb alles gekocht wat je nodig had, na enig zoeken kwam ik erachter dat de Histor verf een menger was!! Die kan ik dus laten mengen in die kleur die je hebt gegeven. 35m2 had je nodig, echter je hebt n emmer tot 25m2 kost 35 euro daarna is ie tot 50m2 en kost ie 61 euro. Deze week is echter 20% korting bij de Praxis. Laat me ff weten of ik m moet laten mengen, ga ervan uit die van 50m2 en het is muurverf he??? Haha ik zal je ook nog ff appen, maar weet niet of je dat ontvangt vandaar ook ff op deze manier!! Hoor wel van je!!

Dikke kussssss Marie-Anne

• 13 Februari 2013 - 00:12

Renee:

Weer een leuk verslag! En super foto's
    Xxx

• 13 Februari 2013 - 13:03

Miranka En Jacques:

Hallo luitjes,

Alweer een geweldig verslag. Wij hebben een geweldige maar behoorlijk koude karnaval achter de rug. Het werkende leven begint weer.
    Geniet van jullie vakantie en tot het volgende verslag.

groetjes Miranka en Jacques

• 16 Februari 2013 - 21:45

Diana:

Net terug uit de Oostenrijkse sneeuw met "kaiserschmarrn, Wiener schnitzel, Chocorum en apfelstrudel" is t contrast van de 2 werelden waarin wij momenteel leven, extreem groot!
    Je beschrijft jullie reiservaringen weer op een briljante manier, zodat iedereen die dit leest zich een heel klein beetje kan inleven in alles wat jullie meemaken.

We wachten op je volgende bericht!