Pisco, Paracas en Islas Ballestas - Reisverslag uit Pisco, Peru van Kim Kisters - WaarBenJij.nu Pisco, Paracas en Islas Ballestas - Reisverslag uit Pisco, Peru van Kim Kisters - WaarBenJij.nu

Pisco, Paracas en Islas Ballestas

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

27 Juni 2007 | Peru, Pisco

Mijn een na laatste bestemming deze reis. Pisco.. Wat een afschuwelijke stad hahaha. De op een na gevaarlijkste plaats in Peru! (de gevaarlijkste is Lima).
Snel even geld gepind en een tour geboekt en daarna gelijk naar het 20 km verder gelegen Paracas gereden en daar een hostal genomen. Lekker aan de zee.

Frietjes..

's avonds in het restaurant van het hostal gegeten want ze hadden een "uitstekend" restaurant! Ik bestelde bisteck met frietjes. 10 minuten later kreeg ik te horen dat ik vis en kip kon nemen maar vlees hadden ze niet! Ondertussen ben ik wel het een en ander gewend en geen vlees in een restaurant, nou ja .. kan gebeuren. Oke,heeft u dan wel hamburgers? Ja die hadden ze wel. Dus ik zeg nou dan wil ik een hamburger met friet. Dus even later krijg ik een hamburger, ik kijk wat erop zit, zie sla, een stukje vlees en ...frietjes!! Dus Jolanda zegt... hahah daar heb je je friet. Dus we lachten er een beetje om en ik zeg: nou ik hoop dat die frietjes snel komen want dit is niet genoeg. Na een kwartier dacht ik ik ga toch maar eens vragen... Dus ik vraag waar blijven mijn frietjes? Kijkt die man mee heel ongelovig aan zegt ie wil je nog zo'n hamburger?? Ik zeg nee, ik wil graag mijn frietjes.. Wil je een portie frietjes? Ja, graag... Zie ik hem zijn collega aanstoten, van zie je nu wel ze wilde die helmaal niet op de hamburger! Hahahaha eindelijk toch nog mijn frietjes gekregen.

Woendag: Vandaag naar Islas Balletas, de Galapagos nog even dunnetjes overdoen! Deze eilandengroep ligt 15 minuten varen uit de kust van Paracas.
Vlak nadat we vertrokken stopte de boot en zagen we een stuk op 8 dolfijnen langszwemmen! Je ziet ze hier niet elke dag dus hadden we geluk!

Onderweg zagen we de beroemde 3 potige kandelaar, een heel groot figuur in de rotsen gemaakt, meer dan 150 m hoog en 50 meter breed. Natuurlijk weet weeeeer niemand hoe hij daar gekomen is en wat het precies voorsteld. Sommige leggen de link met de Nasca lijnen, terijl anderen weer zeggen dat het dient als een herkennigspunt voor zeilers. En sommige denken dat het is geinspireerd door een cactus soort die een hallucinerende werking heeft.Ik zou het niet weten maar het ziet er mooi uit!

De eilandengroep betaat uit minder dan 10 eilanden, er leven zeehonden, Peruaanse boobies(vogels), vele andere vogelsoorten, pinguins en zeedieren. Deze eilanden worden ook wel de 'poormen's'Galapagos genoemd. Leuk om nog even al die dieren te kunnen zien net voordat ik naar huis ga!
's Middags nationaal Park Paracas bezocht. Heel mooi park, waar je eventueel zelfs flamingo's zou kunnen zien. Helaas stonden deze te ver weg in het water en heb ik er dus nog geen gezien!! snik.. Voor de rest mooie rotsformaties en landschappen gezien.

Donderdag is het dan toch echt tijd om naar Lima, de hoofdstad van Peru te gaan. Ik heb het zolang mogelijk uitgesteld maar vandaag moet ik er toch maar eens heen. Mijn laaste busreis in Peru. Afscheid van Jolanda genomen die naar Cusco vertrekt.

Over Lima heb ik eigenlijk niks anders dan slechte verhalen gehoord, dus heb me ook niet meer echt de moeite gedaan om iets te bezoeken, en ben regelrecht naar Miraflores gegaan wat de veiligste en leukste buurt in Lima schijnt te zijn.
Lima ligt aan het strand, en ze hebben een mooi winkelcomplex dat aan de rand van een klif is gebouwd, met winkels restaurants en barretjes. Lekker een cocktail met uitzicht op zee!

Zaterdag: Vandaag is het de 23ste en vertrekt mijn vliegtuig om 19.55 vanuit Lima airport naar Madrid en dan naar Amsterdam! Voor de laaste keer mijn tas inpakken, heerlijk :). Tijd om naar huis te gaan! Spannend, leuk, maar stiekem ook jammer dat mijn tijd in Zuid-Amerika er nu echt opzit!

x Kim

  • 27 Juni 2007 - 13:10

    Anouk:

    Dat was dan het avontuur van Kim in Zuid-Amerika! Gelukkig heb je fantastiche herinneringen die je je leven lang niet zult vergeten! Bij elk berichtje had ik spijt dat ik niet met je mee ben gegaan..

    Ik zie je maandag, kun je me alles vertellen! Ik kijk ernaar uit!

    Liefs Anouk

  • 27 Juni 2007 - 21:00

    Daan:

    Hey Kim!

    In Frankrijk heet zo'n broodje met hamburger en friet 'Pain Americain', nog steeds een van mn favorieten hoor! Tof dat je dolfijnen hebt gezien, super! Marieke en ik zijn nu in La Paz, super leuke stad. Morgen gaan we 5 dagen jungle doen!

    XXXDaan

  • 28 Juni 2007 - 07:44

    Conny:

    Terwijl ik dit lees ben je alweer thuis,gelukkig voor ons !!!!Je hebt fantastische herinneringen overgehouden aan 4 mnd.Zuid_Amerika.Nu maar hopen dat je hier weer went na al je vrijheid daar.En anders maar weer sparen voor een nieuw reisje haha.Wij zijn in ieder geval weer blij dat je terug bent want aldat gezellige geklets van jou had ik toch wel gemist.Dikke kus

  • 29 Juni 2007 - 21:09

    Math En Annie:

    Nou Kimmetje
    Dit was echt een heel avontuur.
    Met alles erop en er aan.Met zo weinig tijd dat we hadden.i.v.m.de bruilofd was het even ontspanning met je.We hopen dat jij je toch even laat zien.In dat kleine Schinveld.En je een dikke knuffel kunnen geven. heel veel liefs van ons XXXXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 05 Nov. 2006
Verslag gelezen: 601
Totaal aantal bezoekers 47867

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 21 Februari 2014

T h a i l a n d , L a o s & C a m b o d j a

02 Februari 2013 - 08 Maart 2013

I n d i a

14 Januari 2012 - 11 Februari 2012

M a l a y s i a & B o r n e o

24 Juli 2010 - 20 Augustus 2010

C o l o m b i a

21 Mei 2009 - 13 Juni 2009

A f r i k a a a a a a ! ! !

01 Maart 2007 - 25 Juni 2007

E c u a d o r , P e r u e n B o l i v i a

Landen bezocht: