Van alles en nog wat... - Reisverslag uit Cusco, Peru van Kim Kisters - WaarBenJij.nu Van alles en nog wat... - Reisverslag uit Cusco, Peru van Kim Kisters - WaarBenJij.nu

Van alles en nog wat...

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

02 Juni 2007 | Peru, Cusco

Hee!

Pfff het was me het weekje wel weer. Alles gaat weer prima maar m´n gezondheid laat me af en toe wel een beetje in de steek zeg! Degene die wel altijd bij me blijven zijn de parasieten (& bacterien) ;). Ik lijk de beestjes maar niet kwijt te raken en deze week was het weer zover. Met als gevolg dat ik weer een bezoekje aan de dokter heb gebracht en weer in het ziekenhuis mocht slapen. Het infuus verliep niet minder dramatisch (:)) dan vorige keer dus ook deze keer hebben ze 4 keer in mn arm geprikt. Deze keer zonder resultaat! Dus ´s avonds mocht ik naar huis met medicijnen. Dat is nu alweer een paar dagen geleden en nu gaat het weer de goede kant op!

Ik zal zo een paar foto´s op de site zetten van de ¨schatjes¨ waar ik mee werk. Erg bijdehand zijn ze allemaal. En dan heb ik het speciaal over een jongetje Jossue genaamd. Jossue is 4 en erg intelligent en bijdehand. Hij moest een huisje kleien met ramen en een deur, binnen 5 minuten was ie klaar. Toen ik m vertelde dat het raam vergeten was.
Hij houdt er niet zo van als je ´m tegen spreekt dus hij keek weer erg boos en vertelde me dat het gewoon niet paste, hij had geen plaats! Dus even later draai ik me om en zie dat ie het huis een beetje verbouwd heeft en heeft het gewoon in 3d heeft gemaakt! Toen alle vrijwilligers en de juf hem verbaasd aan stonden te staren, zegt ie ja het moest groter ik had geen plaats. Zie foto!
Nog een leuk verhaaltje: Hij gooide zijn afval op de grond dus ik verzocht hem vriendelijk dat in de prullenbak te gooien (die vlakbij stond) ik vroeg hem: ¨je hebt toch benen gekregen waarom gooi je dat niet gewoon in de prullenbak¨? Waarop hij mij boos aanstaarde, maar daarna met tegenzin richtig prullenbak vetrok. Even later hoor ik hem tegen een klasgenootje zeggen: Zeg, je hebt toch benen gekregen waarom gooi je dat niet in de prullenbak? Ik zag dat het meisje een bananenschil op de grond had gegooid en hem verbaasd aankeek. Briljant :)!!

Volgende week al de laaste week vrijwilligerswerk en dus ook mijn laaste week in Cusco, wat langzamerhand al weer als ¨thuis¨ voelt. Soms gebeuren er wel grappige dingen en dan denk ik. Ja! ik ben echt in Peru. Ik zag laatst namelijk iemand die zijn llama aan een paaltje had vastgebonden om vervolgens even te gaan winkelen! Haha, en de taxichaufeur waar ik gister mee naar huis reed had zijn taxi een beetje opgeleukt met een altaartje op zijn dashboard waarin een lampje ging branden als hij de rem in trapte! Ook lach je je rot om de spelfouten en zinnen die ze in het engels maken! Gister ontvingen we een kaartje waarop stond: This is your lucky day: I am a deaf person! Hmm beetje raar dus.. :). Op de gevel van een restaurant staat gewoon levensgroot Porky´s Pik (wat voor nederlanders dus erg grappig is). Zo´n momenten daar geniet ik dan weer van, want al is Cusco een prachtige stad het is gewoon ontzettend toeristisch. De hele dag zeg je ¨No gracias¨ tegen massages, tours, hangemaakte sjaals waar ze heel veel werk aan hebben gehad, postkaarten, schoenpoetsers en zo kan ik nog wel even doorgaan. Helaas ook tegen indianenvrouwtjes in typische kleding, die compleet met baby en llama of geit roepen: ¨Miss, do you want to take picture? Amiga! Si, picture? No gracias. In de ierse pub is zelfs een t-shirt te koop met diezelfde tekst, dat zegt genoeg denk ik!

Nog 3 weekjes(en een beetje)en dan is mijn grote avontuur weer voorbij. Dat klinkt echt heeeel erg kort. Ik geniet er elk moment van om hier te zijn. Ik kijk heel erg uit naar de laatste 2 weken, want dan kan ik weer gaan doen wat ik het liefste doe: Lekker reizen.

Verder heb ik al een heel plan uitgedacht om naar Lima te gaan, vanuit daar gaat mijn vlucht namelijk terug naar Madrid en dan naar Amsterdam. Ik ga vanuit Cusco naar Arequipa, Ica, Nasca, Islas Balletas en dan naar Lima om zo de rest van Peru te ontdekken! Het lijkt een beetje snel om het daar nu al over te hebben, maar de tijd vliegt voorbij en ik heb het idee dat ik zo thuis ben. Aan de andere kant (van de wereld) verheug ik me ook wel hoor om jullie allemaal weer te zien!!!

Hasta luego! xxxxxxxx

Maar eerst volgend weekend naaaaaar Machu Picchu :) :) :)!!!!

  • 02 Juni 2007 - 05:12

    Es:

    Heey Kim...
    Leuk met die kinderen werken he!! Nu weet je wat ik zo leuk vind aan mn werk :)
    Bij jou zit je reis er bijna op, bij ons het schooljaar!
    Gaat inderdaad nu heeeeel snel allemaal...dus nog even flink genieten en tot over ongeveer 3 weken !!!!

    Kus Es

  • 02 Juni 2007 - 07:36

    Fanny:

    Hoi Kim

    Wat een scheetjes he die kindertjes allemaal!
    Blijf je wel nog even gezond de laatste paar weekjes?
    Gaat toch wel snel om he, 4 maandjes. Thuis denken ze daar misschien wel iets anders over...
    Nou aan je verhalen te zien heb je het voorlopig nog wel even naar je zin. Ik zou zeggen geniet er lekker van de laatste 3 weekjes

    Kus Fan

  • 02 Juni 2007 - 10:49

    Conny :

    Lieve Kim,ik ben blij voor je dat je weer wat beter voelt en dat je de rest van de tijd in iets betere gezondheid kunt doorbrengen.Ook zie en hoor ik dat je dit vrijwillegerswerk ontzettend goed bevalt,gelukkig,het zijn ook schatjes he.De tijd gaat snel voor jou,maar hier beginnen we toch een beetje af te tellen,want we zijn weer heel blij als we jou weer in onze armen kunnen sluiten!!!!!!!!Weer veel werkplezier,maar dat lukt wel.Dikke kus Conny

  • 02 Juni 2007 - 11:00

    Floris:

    Hey Kim,

    Leuke foto's, vooral die Condor lijkt me erg indrukwekkend om in het echt te zien.
    Ben blij dat je je weer wat beter voelt. Nog een weekje werken en dan weer lekker reizen. Kijk nu al uit naar de foto's van Machu Picchu!!
    Heel veel plezier nog en ik hoop dat we elkaar wat minder vaak mis lopen op msn;)

    Kus Floris

  • 02 Juni 2007 - 18:33

    Math En Annie:

    Nu Kimmetje
    Het gaat weer gelukkig goed met je.en die verhalen zijn fantasties zeg.leuk he die kindertjes wat een schatjes.nu hier in Schinveld gaat het ook zo door. we zijn druk bezig met de trouwerij van Roger en Sonja.dus hier vliegt de tijd ook zo.Dus na 3 weken kom je weer naar Nederland.nou geniet er nog van in die korte tijd.een hele ervaring he???
    Heel veel liefs,en gr. van ons.XXXXX
    Math en Annie

  • 02 Juni 2007 - 19:29

    Jeannine:

    Drie weken! dat is toch nog super lang! De meeste mensen hebben maar 2 of 3 weken vrij, en daarin moeten ze ook nog op vakantie! Dus, blijf gezond en geniet verder! groetjes Jeannine

  • 03 Juni 2007 - 09:53

    Michiel En Anna:

    hee kim!!
    wat gaat de tijd toch snel he.. hoop dat je nu beter blijft zodat je kunt genieten van je reis.heel veel plezier nog. tot snel. dikke kus, michiel en anna

  • 04 Juni 2007 - 12:40

    Wendy En Koen:

    Hoi kim,

    geniet er nog maar even van want voor je het weet ben je weer hier.Leuke foto's.
    Nou je hebt het wel te pakken met al die beestjes van je.
    Hopelijk gaat alles nu dood met die medicijnen.

    geniet ervan en tot gauw


    koen en wendy

    ps ; heeeeel veeeeel cola drinken, dood alles...echt waar

  • 04 Juni 2007 - 20:00

    Renee:

    Hey Kim,

    Wat een stomme rottige beestjes in je buik, maar hopen dat ze de laatste 2 weken je buik niet meer als een fijn huisje zien (haha). Moet wel ff zeggen dat je daar super werk heb verricht en ik denk ook dat je er veel voor terug hebt gekregen, want de kindjes zien er allemaal even schattig en ondeugend uit.
    Nog een hele fijne reis en geniet er nog maar volop van want de tijd vliegt inderdaad.

    Groetjes Renee

  • 05 Juni 2007 - 08:59

    Anita:

    hey Kim wat fijn dat het weer beter gaat met je. Ik hoop dat de beestjes je nu niet langer lastig vallen en dat je die laatste drie weken nog volop kunt genieten. Wat een schattige kindjes het werk met hun lijkt me heel leuk maar toch ook wel vermoeiend met z'on bijdehante bende. Nog een paar weekjes kunnen wij ook genieten van onze drie weekjes vakantie. Deze zal er heel anders uitzien als de jouwe en ietsjes korter natuurlijk maar we verheugen ons er wel op. We vinden het ook fijn als we jou over een paar weekjes weer terug zien, Gwenny en Jaimy vragen wel eens hoelang jou vakantie nog duurt. Nou veel plezier de laatste drie weken en breng de beestjes vooral niet mee naar huis.

    Groetjes Anita

  • 05 Juni 2007 - 21:55

    Jeroen:

    hey kimmie

    het is alweer een leuk verhaal om te lezen. heb er weer van genoten!
    tot snel.

    xxx Jeroen

  • 06 Juni 2007 - 16:57

    Tonny:

    Ha die Kim
    Waarom moeten ze jou nou altijd hebben?
    Hoop dat je nog 3 fantastische weken tegemoet gaat!!!
    Nog veel plezier en kom weer goed thuis.
    Groetjes Tonny en de andere Teheutjes

  • 07 Juni 2007 - 13:17

    Anouk En Bas:

    Hee meid,
    Wederom een leuk verhaaltje! En die kinderen, Schattig he!!

    Nou, we mailen wel verder!
    Amuseer je nog, dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 05 Nov. 2006
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 47857

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 21 Februari 2014

T h a i l a n d , L a o s & C a m b o d j a

02 Februari 2013 - 08 Maart 2013

I n d i a

14 Januari 2012 - 11 Februari 2012

M a l a y s i a & B o r n e o

24 Juli 2010 - 20 Augustus 2010

C o l o m b i a

21 Mei 2009 - 13 Juni 2009

A f r i k a a a a a a ! ! !

01 Maart 2007 - 25 Juni 2007

E c u a d o r , P e r u e n B o l i v i a

Landen bezocht: