Roadtrip is begonnen !! - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Kim Kisters - WaarBenJij.nu Roadtrip is begonnen !! - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Kim Kisters - WaarBenJij.nu

Roadtrip is begonnen !!

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

01 Juni 2009 | Zuid-Afrika, Plettenberg Bay

Zaterdag was het dan zover we zijn onze roadtrip begonnen!

Eerst even onze auto omgeruild voor een wat grotere aangezien onze spullen er zeg maar niet heel gemakkelijk inpaste :). Dus hebben we nu een sedan gekregen waar alles dan ook echt in kan. Daarna konden we echt vertrekken!
Vaarwel Tafelberg en Kaapstad! Wildernes here we come.. Mooie landschappen flitsen voorbij. De afstand die we moesten afleggen was ongeveer 470 km, dit lijkt veel maar de wegen zijn hier goed en er is niemand op de weg, dus je kunt goed doorrijden! 's Avonds aangekomen in het stadje Wildernes. Hier een leuk hostal gevonden aan het strand met de verrassende naam Beach House :). Hier was het compleet uitgestorven dus we hadden en dorm met 12 slaapplaatsen voor ons zelf. 's Ochtends werden we wakker met een fantastich uitzicht op zee en meters hoge golven. Iets minder fantastisch was het feit dat het regende! Niks aan te doen. Vanochtend naar Oudtshoorn gereden en onderweg struisvogels, struisvogels en ja nog meer struisvogels tegengekomen! Ik denk dat er hier meer struisvogels zijn dan we in NL koeien hebben :). 30 km buiten Oudtshoorn liggen de Cango Caves. Dit zijn eeuwen oude druipsteengrotten. Heeel mooi om te zien (Anna vond er niks aan). Haha ja smaken verschillen... Toen we uit de grotten kwamen regende het nog steeds. We zouden eigenlijk nog een stop maken in Knysna om een lagoon te bekijken maar met de regen was dat geen goed plan dus zijn we verder gereden naar Plettenberg.Nog steeds regen dus snel een hostal opgezocht: Albergo for Backpackers hostal. Heerlijk genoten van een openhaard vuurtje en Rooibosthee en een boekje, dus een relaxmiddagje gehad. Hier is het wat drukker dus dat is ook wel gezellig om met andere reizigers te kletsen. Lekker op tijd het bed in.

Maandag 01 juni: vandaag zijn we naar Monkeyland en Birds of Eden geweest. Dit zijn beide parken ongeveer 20km buiten Plettenberg. We zijn begonnen in Birds of Eden. We waren nog geen minuut binnen of Anna had al 2 gaten in haar trui. Er zaten namelijk een paar zeer enthousiaste vogels op ons te wachten haha. Ze komen gewoon op je zitten en en bijten dus gaten in je trui.. leuk! Hele mooie en aparte birds gezien. Flamingo's (na 4 mnd zoeken in Zuid-Amerika wilde het niet lukken.. dan maar hier) Ook de Knysna Loerie echt een gaaf beest(probeer een foto erbij te zetten). Toen naar de buren: Monkeyland. In dit park zitten apen van alle uithoeken over de hele wereld. Ze leefden eerst in hokjes of laboratoria maar zijn in het park vrij om te gaan en te staan waar ze willen. Net als in Birds of Eden is hun natuurlijke woonomgeving hier perfect nagebouwd! Wat dus ook betekend dat je tijdens je bezoek aan het park heel veel maar apen maar ook niks kan zien. Wij hadden geluk en hebben veel soorten gezien. Capucijnappjes, ringtstaartmaki's , zwarte lima en een witte gibbon en nog een paar anderen waar ik de namen helaas niet meer van kon onthouden. Toch bijzonder om al deze dieren te zien want als je erdoorheen loopt vergeet je echt dat je in een park bent en waan je je even in de jungle :)
Terug naar Plettenebergbaai gereden om een schelp op het strand te zoeken die alleen hier voorkomt. Dit is ook het symbool van "Plett" (zoals ze het stadje hier noemen). De schelp hebben we niet gevonden maar net toen we terug naar het hostal wilden gaan zagen we dolfijnen zwemmen vlak voor de kust!! Als gekken terug naar de rotsen bij het strand gerent :). Vanaf daar hebben we wel 20 of 30 dolfijnen voorbij zien komen! We hadden 1 film camara en 2 fotocamera's bij ons.. van 2 de accu helemaal leeg en van 1 bijna leeg. Gelukkig snel nog een paar foto's kunnen maken. Beetje dom maar we hebben er natuurlijk met eigen ogen van kunnen genieten en dat is het belangrijkste!

Dinsdag 02 juni:
De horse safari in het Pletteneberg Game Reserve. Laten we zeggen ik leef nog! Paarden mogen me gewoon niet denk ik. Het begon goed, we waren met 5en en de paarden liepen netjes achter elkaar.

To be continued.....
!!! Doeiiii x

• 01 Juni 2009 - 20:30

Math En Annie:

Doen jullie wel voorzichtig!!!!! En wat een spannende verhalen. Het lijkt ons wel heel erg mooi.Nu geniet ervan.
    groetjes aan Anna en tot weer mails.
    Veel liefs van ons.
    XXXX

• 02 Juni 2009 - 07:18

Diana:

droom steeds weg bij je foto's & reisverslagen...
    En weet je? Het blijft wow en ooooh en oeeeh en aaah en mooi!

• 02 Juni 2009 - 12:04

Marie-Anne:

Genieten hier achter de pc! Fijn dat jullie het zo leuk hebben! Leuke foto's!
    Enjoy! kusss

• 03 Juni 2009 - 21:03

Yvonne En Ria:

Heee Kim,

het is weer spannend bij jullie! We gaan Max straks bij jou stallen in Sittard!! Rijden kun je al (of hobbelen???). Wat prachtig om die dieren allemaal in het echt te zien en niet achter tralies. Geniet er maar lekker van, wij genieten mee!! groetjes uit Schinveld

• 04 Juni 2009 - 07:15

Fanny:

Hi Kim,

Je hebt het weer goed voor elkaar jij! Geniet ervan!

xx Fan

• 04 Juni 2009 - 14:13

René En Mary:

Hee kim,wat een spannende
    verhalen.We hopen dat je bij terugkeer nog kunt wennen.Nog super leuke dagen en tot ziens.

• 06 Juni 2009 - 18:35

Conny:

Hey Kim wat een leuke fotos vooral die met de paarden haha,ik had je willen zien,dus ik vind dat voorstel wel leuk om Max bij jou in Sittard te stallen dat kan makkelijk op de binnenplaats,en dan te paard naar het werk.Groetjes Conny