... Gardenroute - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Kim Kisters - WaarBenJij.nu ... Gardenroute - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Kim Kisters - WaarBenJij.nu

... Gardenroute

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

07 Juni 2009 | Zuid-Afrika, Durban

.. Waar was ik gebleven. Oh ja de safari te paard (ik had m'n paardje Max gedoopt want die van iedereen had een naam maar de mijne niet.. dus Brenda.. ik ben zo vrij geweest om 'm Max te noemen)! Behalve dat ik en paarden niet zo goed samen gaan was het super! Je komt zoo ;) dicht bij de dieren. Zo stond ik opeens naast een giraffe (zie foto) Dit was een klein soort haha!Eh.. ik vond ze toch wel redelijk groot hoor :). Een stukje verder stond een witte neushoorn lekker te grazen. Echt maf om te zien.. en dan sta je er echt naast.Gelukkig hebben ze niet zo'n goede ogen :) De gids was nog aan het grappen dat als de rhino ging rennen dat wij dat ook moesten doen. Toen ging de Afrikaanse Max opeens stom doen! Waardoor het paard van Anna m trapte en de mijne ging rennen. Laten we zeggen dat ik vanaf dat moment not amused was. Maar goed we moesten verder. We hebben heeel veel springbokkies gezien dit is de snelste antilope soort en kunnen wel 2 meter hoog springen. Verder hebben we wildebeesten en bontebokken gezien, het is nog een hele opgave om ze uit elkaar te houden haha. Bontebokken hebben een witte vlek de kont en grazen hiermee altijd naar de zon om het lekker koel te houden! Ook zebras lopen overal, je hebt verschillende soorten zebras en wij hebben de meest voorkomende de burchell's zebra (steppezebra) gezien, dit kun je zien aan een schaduwstreep die na elke zwarte streep komen. Het strepenpatroon van de zebra is als een vingerafruk van de mens dus indentiek! De zwarte strepen trekken warmte aan en het wit ertussen zorgt weer voor verkoeling. Door hun uitstekende reuk, gehoor en ogen zijn ze vaak omringd door de gnoe die hier natuurlijk van profiteert. Gelijk heeft ie.
We hebben ook nog hippo's (nijlpaarden) gezien, er was ook een kleintje bij dus we konden niet te dichtbij komen want dan zijn ze extra gevaarlijk. Van alle dieren in Zuid Afrika zorgen ze voor de meeste dodelijke slachtoffers. Ze kunnen wel 45 km per uur rennen dus ik en mijn inmiddels nieuwe paard zijn op veilige afstand gebleven (Afrikaanse Max bleef vreemde moves maken dus heb ik met iemand die wel kon paardrijden geruild haha)! Dus een hele leuke morgen gehad maar ik was blij dat ik weer met beide benen op de grond stond!! Dus laat Max maar fijn in Bingelrade staan :).
's Middags zijn we naar Tsitstikamma Nationaal Park geweest waar we met een soort kabelbaan tussen de bomen hebben geslingerd. Nadat we naar een diapresentatie met veiligheidsinstructies hadden gekeken en we in ons pak gehesen hadden was het zover. Slingeren maar! Het hoogste platform was 19m en lanste stuk 91m, gaat best hard :). En onderweg ook nog eens een schitterend uitzicht op het bos. Zo moet Tarzan zich voelen dus :).Heerlijk. Ook nog een Knysna Loerie in het wild gespot. Na 10 platformen was het alweer gedaan. Jammer.. ik had nog wel even door kunnen gaan.
Verder gereden naar Jeffreys Bay, waar we een leuk hostal hadden Island Vibe genaamd, pal aan het strand!
03.06 Helaas zit het weer niet echt mee! Maar aangezien J.Bay een grote outlet heeft voor surfmerken hebben we ons wel vermaakt! Na genoeg kleren te hebben gezien en bijna niks gekocht :)!) zijn we naar Sea Vieuw gereden waar je de mogelijkheid hebt om welpjes te knuffelen! Oh wat schattig.. dan denk je aan van die kleine hummeltjes die je kunt oppakken en knuffelen.. Hmmm knuffelen ging niet echt meer en aaien nog net! Deze wollige dieren waren al 6 maanden oud en al aardig uit de kluiten gewassen!! Erg speels natuurlijk en ik ben er dan ook niet zonder kleerscheuren vanaf gekomen haha. Opeens staat er 1 naast me en ik zag het aankomen.. hij ging mijn been knuffelen en hij haalt uit en zet zo z'n klauwen in mijn broek. Wow die zijn echt scherp zeg. Met als gevolg dat ik een scheur van wel 15 cm in broek had. Ik zelf heb helemaal niks dus het is goed afgelopen. Maar eerlijk is eerlijk we hebben zelf gekozen om daar naar binnen te gaan en ze wilden ook knuffelen haha!
Nog 30km naar Port Elizabeth gereden waar we hebben geslapen.

Donderdag 04.06. Om 9 uur vertrokken en 600km gereden naar Coffee Bay, deze baai heeft zijn naam te danken aan een enorme hoeveelheid koffie die hier ooit is aangespoeld. De eerste 520km gingen lekker snel maar de laatste 80 waren over een weg met allemaal gaten die we moesten zien te ontwijken! Rond 4 uur aangekomen bij het hostel, spullen in de kamer gelegd en gelijk mee gegaan om naar naar de sunset te gaan kijken. Het is hier rond 6 donker! Lekker gegeten en nog even bij het kampvuur gezeten. Ze maakten er hier echt een feestje van en met trommelgeluiden en een hoop kabaal uiteindelijk toch in slaap gevallen.
Vrijdag even van het zonnetje kunnen genieten maar niet lang want we hadden nog een 500km te gaan vandaag. En aangezien we weer 80 km terug moesten over de "gatenweg". Alles ging prima totdat we perongeluk toch door een gat reden, je moet denken aan ongeveer 30cm diep en soms wel anderhalve meter breed, en Anna opeens roept oh neeeee en keihard begint te lachen. Ik kon nog net in de spiegel zien hoe onze wieldop ervandoor ging haha! Die toch maar even snel uit de berm gevist want tja we moesten de auto straks wel compleet inleveren natuurlijk.Er staat trouwens wel een (echt maar 1 )waarschuwingsbord voor potholes (de beruchte gaten in de weg) maar dat doen ze als je al 40 km op weg bent haha! Andere opstakels van deze weg waren de enorme hoeveelheden koeien, schapen, stieren, kinderen, geiten en ga zo maar door over straat lopen! Deze 80 km door verschillende Xhosa (Koosa) dorpen met de typische ronde hutten waren voor mij wel het echte afrika dus ik had het het zeer zeker niet willen missen!

We zijn nu in Durban, hier blijven we vandaag nog en vertrekken morgen naar St. Lucia en Hluhluwe ;).

Tot snel weer xxx Kim

  • 07 Juni 2009 - 16:29

    Menno:

    Kimmie!!

    Je bent weer terug met je reisverhalen! Wat leuk! Je bent het schrijven nog niet verleerd zie ik zo..
    Dus voor je verjaardag maar een paar paardrij-lessen cadeau dan? ;)
    Wel echt vet hoor met die beesten!
    Geniet van je laatste week!
    Kus

  • 07 Juni 2009 - 21:31

    Yvonne:

    Hoi Kim,

    je had hem ook geen Max moeten noemen....

    geniet nog even verder, ik ga mijn laatste weekje volmaken en dan ga ik ook lekker op vakantie (naar de 32 gr!!)

    gr, Yvonne en Ria

  • 08 Juni 2009 - 06:56

    Brenda:

    Wat een geweldig verhaal weer...en wat een super foto's !!
    Max en ik zijn erg vereerd dat je je paard hebt omgedoopt tot Max..
    Alleen is die van mij wat aardiger.. ha ha!

    xxx

  • 08 Juni 2009 - 08:05

    Marie-Anne:

    heyhey,

    Leuk verhaal, mooie foto's!! Geniet er nog maar goed van!
    Kusss

  • 08 Juni 2009 - 10:20

    Esther:

    Hahaha echt leuk safari te paard en helemaal met zo'n lief paard :-P

    Echt machtig gevoel he zo tussen de wilde dieren...ik vind de verhalen en foto's helemaal super!

    Kus Es

  • 08 Juni 2009 - 10:54

    René:

    Hoe moet dat nou straks weer meet al die gewone "beestjes " aan onze balie.??
    Ik blijf jaloers !!!

  • 08 Juni 2009 - 15:18

    Renee:

    Hey meis,

    Het is weer een plezier om je verhalen te lezen!
    Ik krijg wel hoogtevrees als ik zie hoe jij daar aan die touwen hangt :).
    Nog heel veel plezier te laatste dagen en een goede reis terug.

    Tot snel, koeskoes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Durban

A f r i k a a a a a a ! ! !

Zuid- Afrika

Recente Reisverslagen:

13 Januari 2010

Kruger NP

09 Juni 2009

Durban, St. Lucia en Hluhluwe

07 Juni 2009

... Gardenroute

01 Juni 2009

Roadtrip is begonnen !!

28 Mei 2009

Cape Town en wijnroute
Kim

Actief sinds 05 Nov. 2006
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 47837

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 21 Februari 2014

T h a i l a n d , L a o s & C a m b o d j a

02 Februari 2013 - 08 Maart 2013

I n d i a

14 Januari 2012 - 11 Februari 2012

M a l a y s i a & B o r n e o

24 Juli 2010 - 20 Augustus 2010

C o l o m b i a

21 Mei 2009 - 13 Juni 2009

A f r i k a a a a a a ! ! !

01 Maart 2007 - 25 Juni 2007

E c u a d o r , P e r u e n B o l i v i a

Landen bezocht: