Zona Cafetaria - Reisverslag uit Armenia, Colombia van Kim Kisters - WaarBenJij.nu Zona Cafetaria - Reisverslag uit Armenia, Colombia van Kim Kisters - WaarBenJij.nu

Zona Cafetaria

Door: Kim en Andres

Blijf op de hoogte en volg Kim

10 Augustus 2010 | Colombia, Armenia

Hola!

Dat is weer lang geleden maar we hebben weer even tijd om jullie op de hoogte te houden!

Heb onderaan het vorige bericht nog even geschreven hoe het is gegaan met de foto´s...

Donderdag

Armenia is de op 3 na grootste stad in het koffiegebied en sinds 1966 de hoofdstad van het departement Quindio. In 1998 is een groot deel van het stadscentrum en omliggende wijken verwoest door een grote aardbeving en zijn hierbij honderden mensen omgekomen.
Het is hier gelijk een stukje warmer dan in Bogota :), het ligt dan ook lager en de temperatuur is het hele jaar rond de 20 a 25 graden.
Vandaag zijn we met zijn alle naar Calarca geweest, zoals ik eerder vertelde Andres heeft hier tot zijn tiende gewoond. We zijn rustig door het dorpje gewandeld want voor een aantal mensen was het heel erg lang geleden dat ze er voor het laatst waren. Het is een leuk stadje met een mooi pleintje in het centrum. Ik heb gezien waar hij vroeger gewoond heeft, voor het eerst naar de bioscoop is geweest en waar hij altijd fietste met zijn vriendjes. Heel raar voor Andres om terug te zien. We zijn ook op bezoek geweest bij Alberto en zijn vrouw Berenise ook familie die een klein winkeltje hebben hier. Ze waren verschrikkelijk blij om iedereen te zien en we werden vrijwel onmiddelijk voorzien van een stoel en wat te drinken. Gastvrij als ze zijn kregen we een rondleiding in hun huisje en hebben we kennisgemaakt met hun hondjes en kat. We waren net even op bezoek in het altelier van de vader van Valentina en Melissa toen de vloer trilde. Bleek er een aardbeving te zijn geweest van 5.4 op de schaal van Richter!!
´s Avonds zijn we naar een finca (boerderij) gegaan ongeveer een half uurtje rijden van Armenia. Daar in de buurt zijn vele termales.

Vrijdag: Het uitzicht was een complete verassing. Gisteravond konden we alleen de prachtige boerderij/villa voor maar liefst 40personen bewonderen maar het uitzicht hier is echt ongelofelijk! In de hangmat hebben we hier even van genoten. Na het ontbijt was het dan tijd voor de termales. De weg was lang en hobbelig dus ik hoopte bij elke bocht dat het het waard was.. Eh thermae 2000 kan wel inpakken! Midden in de mooie natuur tussen watervallen en een rivier lagen natuurbaden met water van soms wel 40 graden. Er zijn 3 natuurlijke sauna´s van 80 tot 90 graden! Dus het is alleen maar relaxen en genieten.
Na een lekker ontspannen dagje was het tijd voor wat actie! En dat hebben we gekregen.. In de vorm van een chiva tour. Ik had geen idee wat ik me erbij moest voorstellen maar daar zou ik heel snel achter komen. Een chiva is een zo´n typische gekleurde Colombiaanse bus, aangezien ze hier elke gelegeheid aangrijpen om een feestje te bouwen, kun je deze bus compleet met orkestje en discolichten huren voor een ritje van 3 uur. Dus we stapten in de bus die al helemaal vol stond met familie en de chiva tour kon beginnen. De aguardiente vloeide rijkelijk. De muziek stond keihard en de 3 uur vlogen voorbij. Het was zo gezellig en een te gekke ervaring om iedereen.. jong en oud te zien dansen en feesten! Omdat niemand naar huis wilden zijn we met z´n alle, ongeveer 40 personen tussen de 15 en 78 jaar haha, naar een discotheek gegaan waar we tot in de late uurtjes hebben gedanst. Toen deze dichtging en we bij de uitgang nog een kopje soep en arepa kregen zijn we pas naar huis gegaan! Nou feestvieren dat kunnen ze hier in Colombia als geen ander!

Het volgende feestje dat op de planning stond was voor zaterdagavond. We zijn naar een finca geweest waar er nog meer familie zou komen.... Hoeveel familie kun je hebben.. heel veel, dat bleek wel toen ik aan iedereen werd voorgesteld. Er waren er gelukkig al een aantal die ik al kende. We hebben samen een leuke avond gehad en gezellig wat gegeten gedronken, aguardiente natuurlijk! Dat eten was om precies te zijn een varken met rijst gevuld. Tja smaken verschillen. Om 03.00 uur nog even gezwommen en daarna was het wel welletjes geweest na al dat gefeest!
Zondag nog een relaxte dag op de finca gehad, lekker gegeten en gezwommen. Zo vliegt de tijd echt om!

Dikke kus van Kim en Andres.

• 10 Augustus 2010 - 18:20

Jac En Conny:

Jee wat apart allemaal.En zeker voor Andres na zo een lange tijd!!!Geniet maar van jullie eigen thermae daar.We zijn blij dat we iets gehoord hebben.Tom is ook weer terug uit Amerika en ook voor ons begint de terugreis,jammer maar helaas.Jullie nog veel plezier en tot ziens.Dikke kus

• 10 Augustus 2010 - 18:52

René En Mary Tummers:

Wat een super reis maken jullie.En wat moet dat voor Andres speciaal zijn om in zijn geboorteplaats terug te zijn.Voor jou Kim is het leuk om te zien waar de roots van je lief liggen.Geniet volop en biij terugkomst wil ik graag komen luisteren en foto's bekijken.Heel veel plezier,groetjes.xxx
    R.en M.

• 10 Augustus 2010 - 19:25

Math En Annie:

He jullie het gaat jullie goed af he??
    En wat fijn voor Andres dat hij alles weer kan terug beleven van zijn jeugd.
    Voor jou zal dat ook toch een hele belevenis zijn.!!
    Nu geniet er maar nog lekker van. Want voor je het weet zit je weer achter de Balie.
    Van het Gezondhiedcentrum
    Ha Ha, Annie wat ben je toch flauw he??
    Veel liefs.
    Math en Annie

• 10 Augustus 2010 - 21:41

Renée En Wilco:

Lief!

Ik kan niet wachten dat ik de foto's kan zien! Zo te lezen genieten jullie met volle teugen! Goed zo!
    Wel heel speciaal voor Andres al die herinneringen.
    Geniet maar nog lekker verder, want hier gaat de tijd weer razend snel voorbij!

Liefs X

• 11 Augustus 2010 - 06:46

Brenda:

Ik ben zoooo benieuwd naar de rest van de fotos!! Het klinkt fantastisch allemaal
    Heel veel plezier nog!
    En geniet nog van het lekkere weer.. hier regent het nu!!

Liefs

• 11 Augustus 2010 - 22:59

Cynthia:

he he ben erg benieuwd als je terug komt of je nog zonder de fam kan!!!!! Wat een reis prachtig geniet met jullie mee. Nog heel veel plezier en tot gauw.
    Groetjes ook van ma

• 12 Augustus 2010 - 07:19

Diana:

Ik krijg de reiskriebels van jullie mooie belevenissen. Vooral als de wekker om 6.30 uur gaat en de werkdag begint!
    Ben ook heel benieuwd naar jullie foto's bij de verhalen. Andres, hoe bijzonder moet het voor jou zijn, als ik al het enthousiasme van Kim hoor over jouw geboorteland.....?
    Geniet van deze speciale reis......