Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Kim Kisters - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Kim Kisters - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur

Door: Kim (en Tom..)

Blijf op de hoogte en volg Kim

17 Januari 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hi!!

Hier het eerste berichtje vanuit Kuala Lumpur! Prima vluchten gehad.. eerst van Brussel naar Istanbul en van daaruit met een tussenstop van 3 uurtjes naar Maleisie. Het tweede vliegtuig was nog niet voor de helft vol dus plaats zat om lekker een tukkie te doen met gestrekte benen. Dus toch nog een soort van first class vliegen zou ik zeggen ;-) Het eten daarentegen.. helaas heb ik de woorden hiervoor tot op heden nog niet gevonden... dus daar laat ik het maar even bij.

Om 7.00 uur komen we dan eindelijk aan in Kuala Lumpur of (Kala Loempoeee zoals ze hier uitspreken). Een taxiritje van 45 minuten later zijn we echt in de stad en bij het Reggea Mansion hostel. De chauffeur.. die natuurlijk gelijk vroeg waar we vandaag kwamen over Ajax en van Persie begon heeft ons even laten schrikken door voor een van de meest afzichtelijke gebouwen te stoppen die de stad rijk is.. Ik zag Tom al naar me kijken en ik hoorde zijn commentaar al telepatisch mijn richting op komen (ik had het hostel geboekt zonder met hem te overleggen :-)op de foto zag het er een stuk beter uit..).. Gelukkig was hij gewoon langs de weg gestopt omdat ie 't niet kon vinden. Een paar minuten later kon ik opgelucht ademhalen toen er tussen wat shabby huizen (lees ontzettend smerig!)een mooi wit gebouw opdoemde..pff gelukkig: Ons hostel :-)! Eerste gedachte: Eindelijk slapen .. Tweede gedachte: Toch maar niet, natuurlijk is het 't beste om gewoon op te blijven dus dat hebben we dan ook geprobeerd. Spullen afgezet, onder de douche en daarna de stad in.. tja welke kant op.. eh.. pas op voor die auto's!! (rijden aan de andere kant van de weg hier)..ik heb honger.. verkeerde trein.. waar moet je kaartje kopen.. m'n ogen vallen dicht.. .. ik heb dorst..ik heb t warm.. wil slapen.. haha ja vermoeiend he. Toch hebben we de beroemde Petronas towers bezocht en een paar foto's gemaakt (er waren heeel wat mensen die met ons op de foto wilden haha, daarover later meer), maar uiteindelijk hebben we het opgegeven en zijn we een dutje gaan doen. Heeerlijk geslapen, wat ben ik daar toch goed in ;-).

City tour: omdat we niet al te veel tijd hebben in KL, eh.. eigenlijk nog maar 1 volle dag.. zijn we toch maar voor de georganiseerde Citytour gegaan. En wat bleek.. het was nog gezellig ook :-)Om 10 u (ja a couple of minutes late..)werden we opgehaald door de chauffeur van de bas(ze schrijven hier veel dingen zoals je ze zegt.. bas,teksi, ekspres ;-))) een echt grappenmaker zo bleek.. Voor we de straat uit waren had hij het hele busje al 5 keer laten gieren van het lachen.. natuurlijk waren het wel typische gevalletjes van .. "je had er bij moeten zijn" denk ik dus ik zal ze niet herhalen!

Eerste stop: Thean Hou Temple: is een van de mooiste tempels in Maleisie zegt de Lonely Planet.. en wat de LP zegt...! Inderdaad erg mooi moet ik toegeven.
Verder hebben we nog stops gemaakt bij de Batu Caves: maar liefst 217 traptreden omhoog lopen. Met enkele obstakels.. apen die zich vol eten aan alles wat ze kunnen vinden, dus we werden dringend verzocht geen plastic zakken mee naar boven te nemen ze associeren ze met eten en gaan heel waarschijnlijk met je mischien-wel-hele-leuke-souvernirs aan de wandel..Weer beneden gekomen waren het eerder de duiven die het redelijk onmogelijk maakten om normaal te lopen,de apen negeerden ons compleet.
Next stop:Little India: We stappen uit in een typisch indiase wijk, met heerlijk eten en prachtige klederdracht zo zegt onze chauffeur: Het allereerste dat m'n blik vangt is een KFC restaurant, ahah heel Indiaas..

Dan de Moskee: er kunnen maar liefst 15.000 mensen tegelijk in! Voor niet moslims zijn er bepaalde tijden gereserveerd om een bezoek te brengen. Onze driver wist te vertellen dat de mannen in hun lunchpauze op vrijdagmiddag gaan bidden en de vrouwen gaan shoppen.. Is het dan toch eerlijk verdeeld ..;-)!? Natuurlijk wordt je wel even degelijk aangekleed voor je naar binnen mag, dat betekend voor vrouwen enkels, haren en schouders bedekt .. dus een jurk aan en ja daar komt ie de hoofddoek.. Warm.. ik kan alleen maar zeggen dat het zooo ontzettend heet is.

Laatste avond in KL voor iedereen die vandaag mee was op met citytour dus met z'n allen tot laat op de avond/voor anderen vroeg in de morgen wat drankjes gedronken op het dakterras met uitzicht op de Petronas Towers.. Heel gezellige avond.

Vanmorgen vroeg vertrokken richting het vliegveld van KL-LCCT, met Kate en Rory (als ze zo heten.. je praat de hele dag met mensen waarvan je vaak niet weet wat hun naam is.. haha)die we gister ontmoet hebben: Eerst met de trein, daarna een andere trein toen een shutlle bus precies op tijd aangekomen, wij naar Borneo, zij naar Thailand!!
Toen we vroegen waar we heen moesten bij de receptie was het volgens de 1 met de trein en volgens de ander met de bus en volgens weer iemand anders was het niet mogelijk behalve met een teksi, haha nou ja toch geprobeerd en ze hadden bijna allemaal gelijk. Ook op het vliegveld hebben ze geen idee waar de gates zijn en spreken ze zich allemaal tegen.. Toen we in KKB aankwamen vroegen waar ons hostel ongeveer ligt hebben we in 3 bussen gezeten en uiteindelijk konden we het nog niet vinden dus vroegen we een voorbijganger.. die had er echt nog noooooit van gehoord.. Later bleek het gewoon 1 deur verder te zijn van waar we stonden (de warmte he ;-)!)en vervolgens loopt hij achter ons aan naar binnen want hij moest hier vracht afgeven..!! tja ze wijzen je liever de verkeerde kant uit dan dat ze je niet kunnen helpen.. Lief maar een beetje lastig af en toe ;-).

Ik zal proberen wat foto's te plaatsen, maar alles gaat een bietje langzaam hier ;-) dus kan even duren... Groeten Kim (en Tom ;-))

• 17 Januari 2012 - 14:56

Diana:

Hey Kim en Tom,
    Het klinkt fantastisch. Ik wens jullie een geweldige tijd en ben zeer benieuwd naar jullie volgende avonturen.... En uiteraard de foto's!

gr, Diana

• 17 Januari 2012 - 16:20

Loes:

Hoi Kim & Tom,

Het eerste reisverslag is al meteen geweldig!!
    Geniet ervan, en ook ik ben zeer benieuwd naar de foto's!!

Groetjes Loes

• 17 Januari 2012 - 16:51

Jacques En Conny:

Leuk om te lezen,ben benieuwd naar de fotos!!!

kus

• 17 Januari 2012 - 19:36

Marielle:

haha, ook wij zaten steeds in de verkeerde trein, nu op naar Borneo en dat wordt echt genieten xxx

• 18 Januari 2012 - 09:48

Renée:

Hey Kim en Tom,

Jullie hebben al leuke dingen gezien en gedaan zo te lezen. Vind het wel grappig want er zijn nu eens een keertje dingen bij die voor mij herkenbaar zijn :)! Nog heel veel plezier! Ben echt benieuwd naar Borneo! XXXX

• 18 Januari 2012 - 12:47

Conny:

Kim bedankt voor je leuke berichtje-wat een temperatuur daar!!! En grote vissen gezien bij het snorkelen???Is Tom weer een beetje bijgekomen van de heenreis-haha.

dikke kus

• 18 Januari 2012 - 20:25

Math En Annie:

Hoy lief Kimmetje en Tom,
    Jullie verhaal is super, Ben je mosliema geworden, Het staat je goed ziet er fantasties uit hoor, Maar je blijft toch ons Kimmet.Je hoort echt hier in Schinveld. hahahaha Verheugen ons alweer op de volgende berichten.Heel veel plezier samen,

In schinveld gaat alles gewoon door,
    had je beloofd je op de hoogte te houden ,
    Veel liefs voor jullie Math en Annie

• 19 Januari 2012 - 07:18

Brenda :

Hey Kim en Tom,

Zo te horen zijn de eerste dagen goed bevallen!! De foto's zijn geweldig.. We wachten vol spanning op de rest van jullie reis!!
    Veel plezier nog!

Liefs

• 19 Januari 2012 - 12:22

Marie-Anne:

Hey Kimmie!!
    Je schrijfstijl is weer geweldig! Leuk om te lezen! Geniet er van! Je zag er sexy uit als moslima! Hihi...
    Dikke kus Marie-Anne

• 19 Januari 2012 - 14:10

Oma Crijns:

hallo Kim en Tom. jullie reisverslag gelezen bij mama!!! Leuk verteld.Volgens mij kun je wel een boek gaan schrijven.Verder fijne vakantie en amuseer jullie maar dat zal wel goedkomen!! Liefs oma

• 19 Januari 2012 - 17:50

Yvonne:

Ziet er weer heel bijzonder uit, we zullen onze muren vrij maken voor jouw expositie! Ik heb je bevorderd tot onze reisgeneeskundige praktijkassistente...mijn vuurdoop heb ik gehad, volgende 3 hebben zich al aangemeld. Veel plezier en tot over 3 weekjes, Gr. Yvonne en Ria