Kim in Ecuador !!! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Kim Kisters - WaarBenJij.nu Kim in Ecuador !!! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Kim Kisters - WaarBenJij.nu

Kim in Ecuador !!!

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

02 Maart 2007 | Ecuador, Quito

Hola

Even snel een berichtje uit het warme Ecuador. Ik ben gisteravond aangekomen. Na een vlucht van in totaal 15 uur. In Madrid moest ik overstappen, dat was een beetje chaotisch, heel erg druk en was net op tijd bij de gate (omdat ik natuurlijk verkeerd was gelopen haha). Bij de gate stond een rij van ik weet niet hoeveel mensen, dus had ik net zo goed rustig aan kunnen doen. Maar ja, het enige dat telde was dat ik in het vliegtuig naar Ecuador zat!! De vlucht is me 100% meegevallen. De tijd vloog ;). Het vriendenboekje is echt super!!!!! Echt heel leuk :)ik heb het drie keer gelezen.

Thelma de ¨gastmoeder¨ kwam me ophalen van het vliegveld. Ze( zij en haar dochter Lorena en hondje Maya) hebben een mooi appartementje. Ik heb een eigen kamer en een eigen badkamer, leuk uitzicht vanuit mn kamer over de stad die helmaañ tussen de bergen ligt, wat wil je nog meer!! Heb ook sleutels van het huis gekregen er zitten drie sloten op de deur waar nog een poort voor zit met ook nog een slot! Het gastgezin is heel aardig . Er woont nog een meisje in het huis, ze komt uit Zwiterland en heet Nadia. Ze spreekt engels ben heel goed spaans, maar ik wil zsm mogelijk spaans leren dus heb gevraagd gewoon spaans tegen me te praten. Ik kan me redelijk verstaanbaar maken (natuurlijk ook een poco met handen en voeten).
Het eten valt tot nu toe niet tegen, gisteravond rijst met worstjes en mais en tomaten. Dat is toch goed te doen! Vanmorgen lekker meloen en ananas, brood en jus d´orange. Dus ik heb zeker niet te klagen.

Na bijna 24 uur op te zijn geweest ben ik gaan slapen, waar ik eerst nog de schrik van m leven heb gehad..ik dacht dat ik een muis voorbij zag rennen op mn kamer...maar het was vals alarm (denk ik) er viel iets van mn bed af omdat ik het dekbed omklapte haha. Maar verder ben ik heel stoer :).

Ben nu samen met Nadia in Mariscal de ¨gringo¨ buurt (toeristenwijk), hier zijn veel restaurants, bars en internetcafe´s.Het is ongeveer 5 min met de bus, kost echt niks ik geloof 25 cent. Het ziet er heel leuk uit hier. Heb me goed ingesmeerd met sunblock, op advies van Nadia. Het is echt heel warm hier :)..lekker he ;)
Zometeen ga ik naar de school waar ik maandag de taalcursus begin. (tenminste als ik het goed vertaan heb :) )

Ik laat snel weer van me horen!

Nogmaals bedankt voor alle leuke reacties, ik vind het echt super om te lezen!!!

¡Hasta luego!

Grande beso

Kim

  • 02 Maart 2007 - 15:40

    Floris:

    Hoi Kim,

    Gelukkig heb je een goede reis gehad. Had nog even aan je gedacht gister. Jammer dat het hier niet zo warm is als daar.
    Heel veel succes met je spaans cursus. ( eigenlijk hoef je maar een woord te weten: Cerveza;)

    Geniet ervan,

    Groeten Flori

  • 02 Maart 2007 - 15:50

    Menno:

    Hallo lieve schat!

    Erg blij om te horen dat het allemaal toch mee valt na al dat gedoe voordat je ging en dat je toch in een redelijk luxe huisje terecht bent gekomen met aardige mensen.
    Ik hou van je en tot over 29 dagen!

  • 02 Maart 2007 - 16:10

    CONNY:

    TE GEK ALLES GOED GEGAAN,GELUKKIG EEN GOEDE REIS!!!LEUK DAT IK JE NET GESPROKEN HEB!!!BLIJ DAT HET GASTGEZIN ZO LEUK IS.VEEL PLEZIER

  • 02 Maart 2007 - 16:10

    Es:

    Hoiii....
    gelukkig ben je goed aangekomen!
    En wat super van die eigen badkamer :-) ik had eigenlijk verwacht dat het allemaal van die piepkleine huisjes zouden zijn...hahaha!
    Nou op naar maandag he..die spaanscursus, succes alvast.
    Ben klein beetje jaloers...ook op dat mooie weer, hoewel het zonnetje vandaag hier ook een beetje scheen ;-)

    Tot snel weer op de site...

    Dikke kus Es

  • 02 Maart 2007 - 16:18

    Anouk:

    Kim!! Je bent er! gelukkig is het goed gegaan en is de tijd omgevlogen ;) Leuk dat ik je net heb kunnen spreken! Eigen kamer, badkamer, dadelijk wil je er niet meer weg! Stuur af en toe maar wat van die warmte/zon naar ons! Succes met je spaans :)
    Een nog Grandere Beso vaan miech!!

  • 02 Maart 2007 - 16:31

    Me Llamo Stan:

    Hola Kim,

    ¿Como estás? Jij kunt dadelijk beter Spaans dan ik:P:D Veel plezier daar. Kom niet als Indiaan terug he:p
    Grande beso Stan



  • 02 Maart 2007 - 16:35

    Florence:

    Hee Kim,

    Fijn om te horen dat alles goed is gegaan en dat het je bevalt. Ik wil je nogmaals een hele fijne tijd wensen en heel veel succes met de cursus!!

    Groetjes,

    Florence

  • 02 Maart 2007 - 16:52

    Mirte:

    Heee Kim,

    Echt super dat alles zo goed is gegaan, ook het weer is natuurlyk geweldig ; ZON :D
    Dat daar ook een hondje is is wel leuk:)
    Hahaha jaa je bent erg stoer:p
    Succes met Spaans leren! Heel veel plezier & ik zal aan je denken;)
    ××Mirte

  • 02 Maart 2007 - 19:34

    Fanny:

    He Kim.

    Goed om te horen dat alles uiteindelijk toch nog goed is verlopen! Geniet er nu maar lekker van! Succes met je taalcursus maandag!
    Kus Fan

  • 02 Maart 2007 - 21:08

    Yvonne Nooijen:

    Hoi Kim,
    wij vanuit het gezondheidscentrum Schinveld leven met je mee en lezen met je mee. Moet ook aan je denken als ik je nog wat sponsor, tja 3 keer uitbetalen gebeurt ook niet bij iedereen. Dus een extra zakcentje is nu naar je onderweg. Heel veel succes in Equador en je bent niet een beetje stoer, maar heel stoer! Tot horens, groetjes, Yvonne

  • 02 Maart 2007 - 21:26

    Jeannine Vos:

    Fijn om te horen dat je goed bent aangekomen (nu kunnen wij tenminste ook weer goed slapen) ook meegenomen dat je gastgezin leuk is, en dat Nadia er is, doe haar de groeten ha, we wachten met spanning op je volgende bericht!

  • 02 Maart 2007 - 22:17

    Anita Janssen:

    Wilden woensdag nog even dag tegen je zeggen, maar het was zo'n drukte. Wel fijn om te horen dat alles zo goed verlopen is en dat je goed bent aangekomen. Wij wensen je heel veel plezier en veel succes met je cursus spaans kunnen wij misschien nog iets van je leren als we nog een keer naar Spanje gaan. We wachten met spanning op je volgende bericht.

  • 02 Maart 2007 - 23:49

    Math En Annie:

    dag kimmetje
    zo te lesen gaat het goed?? Een hele belevenis,zo'n grote reis, he.Maar we blijven je natuurlijk op de voet volgen he??En kijken naar je volgende bericht.Heel veel groetjes en liefs
    Math en Annie

  • 03 Maart 2007 - 02:52

    Leon Moonen:

    Kim, gaaf te horen dat de reis zo goed gegaan is.
    Zo te lezen tot nog toe "dikke luxe" daar in Ecuador.
    Ben vanavond samen met jou hondje voor de eerste keer op puppy-cursus geweest, Mik heeft de show gestolen.
    Kimmetje heel veel succes met je cursus spaans en tot schrijfs.

    Groetjes en liefs Leon.

  • 03 Maart 2007 - 12:29

    Sabine:

    Hallo kim, gelukkig is alles goed gegaan!! Fijn zo'n eigen kamer en eigen douche! Heel veel plezier maandag en succes met je spaans :) Kus Sabine

  • 03 Maart 2007 - 17:04

    Jan En Liesbeth:

    Hoi Kimmetje, fijn dat alles goed is gegaan hebbben echt aan je gedacht, leuk ook zoals je alles vertelt,ik geef je adres door aan een vriendin van mij zij wil naar Peru op vakantie dus kan ze van jouw verhalen een heleboel opsteken . Heel veel groeten en tot mails

  • 03 Maart 2007 - 20:37

    Elly:

    Hallo Kim,
    Ik ben dan die schildervriendin van Liesbeth. Ja, ik wil heel graag een keertje naar Peru maar zie op tegen de hoogte. Soms 4000 meter.Geen idéé tot hoe hoog jouw avonturen gaan, maar ben benieuwd naar jouw ervaringen...
    Veel succes, Ecuador schijnt ook fantastisch te zijn, en hojje, Elly K.

  • 04 Maart 2007 - 14:47

    Het Broertje:

    He zusje, als het goed is heb je binnenkort ruimte voor 100 extra foto's om ons jaloers mee te maken. Veel succes met habla espanola ofzoiets en nog veel plezier, kus

  • 04 Maart 2007 - 15:54

    Isolde Moonen:

    Hoi Kim,

    Super leuke site is dit, leuk om jou om deze manier een beetje te kunnen volgen. Hopelijk kun je ook wat foto's plaatsen.

  • 04 Maart 2007 - 22:51

    Menno:

    He schat!
    Ik wil je nog even succes wensen met je eerste school dag!!

    Dikke kus! XX

  • 05 Maart 2007 - 07:42

    Ellen Hamers:

    Hey die Kim, wat fijn om te horen dat de aankomst helemaal soepeltjes is verlopen. Gelukkig heb je een leuk gastgezin en iemand in de buurt waar je ook engels mee kunt praten (just in case). Ik wens je mucho succes op je talencurus en hatsta pronto... Leuke site trouwens...dikke kus en veel liefs Ellen

  • 05 Maart 2007 - 07:48

    Brenda Janssen:

    Hey Kim,
    Fijn om te lezen dat je helemaal goed bent aangekomen!!
    Heel veel succes vandaag met je eerste lesdag!!
    Groetjes

  • 05 Maart 2007 - 12:27

    Danielle:

    Hey hallo Kim,

    Wat super dat alles goed is gegaan. Ik vind het echt mega knap van je hoor!!!
    Geniet ervan, en tot gauw

    Liefs danielle Z

  • 05 Maart 2007 - 14:35

    José Minnen:

    Hoi Kim,
    Gelukkig dat je reis goed is verlopen,en je woont er ook nog in behoorlijke luxe,geniet er maar van!!!
    Groetjes
    José

  • 05 Maart 2007 - 17:57

    Renee:

    Hey Kim,

    Eindelijk je bent er. Nu gaat je droom toch echt in vervulling he? Nou blij voor je dat je een prettig gastgezin hebt en een fijn appartementje. Veel succes met de spaanse taal. Maar jou kennende komt dat wel goed.

    Groetjes Renee

  • 05 Maart 2007 - 18:40

    Edith:

    Dag lieve Kim,
    Wat leuk dat jij nu in Quito rond loopt. Je gaat een hele leuke tijd tegemoet. Ben je al in het oude stuk van Quito geweest met de Plazas en de indianenmarktjes? Ben benieuwd hoe je dat allemaal vindt. Ik ga het allemaal volgen. Het spaans leer je heel snel zeker als je zo fanatiek bent. Groeten van Edith

  • 06 Maart 2007 - 20:09

    Marieke Cobben:

    He Kim!

    Echt te gek dat je in Ecuador zit! Stoer hoor! Lijkt mij ook wel wat! Wat ga je precies daar doen, en hoe ben je er eigenlijk verzeild geraakt? In ieder geval veel succes en geniet ervan!

    Groetjes, Marieke

  • 07 Maart 2007 - 15:23

    Gwenny En Jaimy:

    hoi Kim hoe is het daar
    hoe gaat de spaanseles en de school?
    wij hopen dat het leuk is.
    hier is alles goed ook met de honden!
    knuffel; gwenny en jaimy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 05 Nov. 2006
Verslag gelezen: 462
Totaal aantal bezoekers 47847

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 21 Februari 2014

T h a i l a n d , L a o s & C a m b o d j a

02 Februari 2013 - 08 Maart 2013

I n d i a

14 Januari 2012 - 11 Februari 2012

M a l a y s i a & B o r n e o

24 Juli 2010 - 20 Augustus 2010

C o l o m b i a

21 Mei 2009 - 13 Juni 2009

A f r i k a a a a a a ! ! !

01 Maart 2007 - 25 Juni 2007

E c u a d o r , P e r u e n B o l i v i a

Landen bezocht: