Santo Domingo de los Colorados - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Kim Kisters - WaarBenJij.nu Santo Domingo de los Colorados - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Kim Kisters - WaarBenJij.nu

Santo Domingo de los Colorados

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

06 Maart 2007 | Ecuador, Quito

Hallo allemaal!

Weer even een berichtje uit het iets minder warme Quito! (ik kan niet alles hebben he :)).

Laat ik bij het begin beginnen.. Afgelopen weekend ben ik met Nadia, Christine, Leo en Brigitta (allemaal uit zwiterland)naar Santo Domingo de los Colorades geweest. Met de bus ben je er binnen 3 uur. Aan de ene kant is de stad net zo mooi als het klinkt, aan de andere kant iets minder. Ik heb zelden z on afschuwelijke stad gezien haha. Toen we aankwamen was het gelijk duidelijk dat er niet veel buitenlanders komen, want we werden aangestaard of we van een anders planeet waren. Dat was even wennen. Na lang te hebben gezocht hadden we eindelijk een redelijk hostal gevonden. Voor 3 dolares p.p hoef je niet veel te verwachten dus dat hebben we ook niet gedaan ;). ´s Avonds een restaurantje vinden bleek nog een hele opgave. Je hebt daar alleen maar een soort schuurtjes met een rolluik waar het een beetje smerig uitziet waar je kunt eten. We hebben er maar het beste van gemaakt. Nu vraag je je misschien af waarom we er dan heen zijn gegaan. De volgende dag hadden we een excursie gepland naar een stam Tsachila genaamd. Dat is een groep mensen met rood voover gekamd haar.. Na de nacht te hebben overleefd in het hostal werden we opgehaald door de chamaan van de stam. Na ongeveer 3 kwartier zitten in een jeep, werden we midden in de jungle afgezet. Toen we aankwamen werd iedereen een beetje stil. Je kunt je niet voorstellen dat er mensen zijn die nog zo leven. Houten bamboe hutten, alles wat ze hebben komt uit de natuur. De mannen hebben voorover gekamd haar en dragen een zwart witte doek om hun middel. De vrouwen dragen een doek met de kleuren van de regenboog en een doek voor hun borst. Dit is dus de andere kant van Santo Domingo.

Als eerste werden we meegenomen om een stukje te lopen in de jungle. Dat heb ik geweten...Iedereen zat onder de modder en het zweet toen we terug kwamen haha. Het was heeel mooi, allemaal vruchten en fruit gezien. Hele mooie planten gezien, een dode slang. En de grond van heel dichtbij gezien haha.

Toen we terug kwamen hebben we gegeten (vraag me niet wat), uitleg gekregen over hoe ze planten gebruiken voor medisch gebruik, uitleg over verschillende tradities en legendes. Jammer dat mn spaans nog niet zo goed is dat ik alles kon verstaan. Gelukkig heeft Nadia veel voor me vertaald.
Ook hebben ze laten zien hoe ze koken en hoe ze mooie felgekleurde tassen en sjaals maken. Als laatste kregen we een traditionele dans te zien. Na de groepsfoto werden we weer in S.D afgezet waar we de bus terug naar Quito hebben gepakt. Wij hadden tickets gekocht aan het loket dat betekend dat je een plaatsnummer hebt(voor een rit van 3 uur betaal je ongeveer 3 dolares) de meeste mensen betalen in de bus omdat het dan 2,50 dolares kost en krijgen geen mummer. Toen we bij de bus aankwamen waren onze plaatsen bezet,de mensen die er zaten moesten opstaan voor ons en hebben de hele weg naar Quito moeten staan!!

Maandag: de eerste schooldag. Heel apart ik werd gebracht door Nadia. Om 9.00 uur kregen we een test om te zien hoe goed je spaans spreekt. Ik kan je vertellen ik kon bijna niks invullen, was heel moeilijk. Daarna hebben we een citytour door Quito de oude stag gehad. Muy muy interesante. En heel mooi. Om 3 uur hebben we nog informatie gekregen over de stad, de school en het gastgezin.

Vandaag heb ik de eerste echte schooldag gehad. Ik zit met 2 australische en een nederlander in de klas. Het viel me echt mee, nadat ik gister echt niks wist in te vullen. Het ging heel goed en was zelfs een beetje makkelijk. Alex mijn lerares is heel aardig en de andere studenten zijn ook allemaal heel leuk.

Morgen ga ik na school naar Teleferico, daar heb je het mooiste uitzicht over Quito, en donderdag na school naar Mitad del Mundo
(de equator, de evenaar)

Zoals jullie horen heb ik het heel erg naar mijn zin en gaat alles goed!! Het is echt heel leuk om alle reacties te lezen. Dus weer bedankt! Ik heb uitgevonden hoe ik foto´s kan plaasten dus als is het goed is kunnen jullie ze zo bekijken.

Tot snel weer!!

Grande beso Kim

  • 06 Maart 2007 - 21:54

    He Poep:

    leuk verhaaltje weer, maar bewaar ook nog wat leuks voor mij..
    Ook erg leuk om wat foto's te zien!

    XX

  • 06 Maart 2007 - 21:56

    Daan:

    Leuk hé in Quito!

    Daan

  • 07 Maart 2007 - 06:55

    Jac En Conny:

    leuk die fotos en wat lijken jullie allemaal groot met die kleine mensjes om je heen,ben blij dat het je goed gaat en ik geloof dat je de tijd van je leven hebt,geniet er maar lekker van!!!!we horen weer van je dikke kus pap en mam!!!!!

  • 07 Maart 2007 - 07:30

    Miriam:

    Hoi Kim , Leuke foto's, je bent goed aangekomen zo te zien. De mensen hier in de praktijk hadden de krant gelezen, en vroegen naar je. Leuk hè! groetjes

  • 07 Maart 2007 - 15:54

    Leon En Isolde:

    Jemig de Pemig Kim, we zijn wel een beetje jaloers op je.
    Dit is allemaal echt gaaf.
    Ook de foto,s erbij maken het allemaal erg realistisch(ook een beetje voor ons).
    Geniet met volle teugen en tot mails maar weer.

    Liefs L en I.

  • 07 Maart 2007 - 18:53

    Dana:

    Hey die Kim,
    Leuk je verhalen te lezen! Klinkt super daar..vooral om te zien hoe zo'n stam leeft, nog helemaal midden in de natuur!
    Geniet ervan en succes met je spaanse les ;)
    X dana

  • 07 Maart 2007 - 19:23

    Jeannine:

    hoi kim, als ik je "reis verslag" en belevenissen zo lees is het net of ik ben begonnen in een spannend boek! en ik ben dan ook benieuwd hoe het verder gaat, wel een beetje raar dat jij in dat boek de hoofdrol speelt, en dat het allemaal echt is!!fijn trouwens dat je allemaal leuke mensen tegenkomt.groetjes jeannine

  • 07 Maart 2007 - 20:42

    Anouk:

    Hee Kim,
    Leuk verhaaltje! Wat sjiek dat die mensen daar nog zo leven..
    Als je klaar bent met school zul je die toets blindelings kunnen invullen ;) Succes ermee!!
    Maak maar veel mee, en schrijf maar veel voor ons op, zodat ik dan toch een beetje bij je ben =)
    Vele groetjes van ons allen! Dikke kus!

  • 07 Maart 2007 - 21:45

    Jan En Liesbeth:

    Hoi die Kim, Te Gek waar je nu mee bezig bent, prachtige fotoos en avontuur Ben erg beniewt naar de rest Groeten Liefs

  • 08 Maart 2007 - 09:44

    Diana:

    Hé Kim,

    we volgen met aandacht je dagboek. Ik vind je ervaringen al zeer indrukwekkend; Hoe zal het voor jou zijn om dit alles te zien, ruiken en proeven? Blijf ons op de hoogte houden met verhalen en foto's! Succes met je spaans!

  • 08 Maart 2007 - 18:59

    Jeroen:

    Heey Kim,
    de foto's zien er super uit. Ik was al jaloers, maar zo wordt het ook niet minder. Goed om te horen dat alles goed met je gaat. Lijkt me wel raar om gewoon door de jungle te lopen. Veel plezier...
    Groetjes Jeroen

  • 08 Maart 2007 - 19:14

    Ab, Marie-José, Xue:

    Hoi Kim,
    Leuke foto's heb je op de site staan. We zijn blij dat je veilig bent aangekomen. Heb je het naar je zin in Ecuador?
    Groetjes van ons.

  • 08 Maart 2007 - 19:28

    Marielle:

    Hoi Kim,

    Trots lees ik je verhalen, mijn nicht in de jungle!! Het lijkt net of je er al heel lang bent. Weet je ook al waar Tetske woont? Geniet er maar elke dag van en tot mails.

    X Marielle

  • 09 Maart 2007 - 14:58

    Tonny Teheux:

    ha die kim, fijn te lezen dat alles goed met je gaat
    mooie foto's en leuke verhalen
    heel veel groetjes oet gebrook
    liefs tonny paul en poeten

  • 12 Maart 2007 - 21:08

    Floris:

    Hey Kim,

    Een beetje oneerlijk is het wel. Ik zit thuis met een laptop op schoot en jij loopt door de jungle. Coole foto's.
    Succes met school en geniet ze.

    Groeten uit Utrecht.

    x Floris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 05 Nov. 2006
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 47826

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 21 Februari 2014

T h a i l a n d , L a o s & C a m b o d j a

02 Februari 2013 - 08 Maart 2013

I n d i a

14 Januari 2012 - 11 Februari 2012

M a l a y s i a & B o r n e o

24 Juli 2010 - 20 Augustus 2010

C o l o m b i a

21 Mei 2009 - 13 Juni 2009

A f r i k a a a a a a ! ! !

01 Maart 2007 - 25 Juni 2007

E c u a d o r , P e r u e n B o l i v i a

Landen bezocht: