Bellavista - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Kim Kisters - WaarBenJij.nu Bellavista - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Kim Kisters - WaarBenJij.nu

Bellavista

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

12 Maart 2007 | Ecuador, Quito

Buenos dia !!

Er is weer bijna een weekje voorbij dus ik dacht ik laat nog ´ns wat van me horen.

Te beginnen bij vorige week woensdag: Na school zijn we naar de telefericQo gegaan. De nieuwste attractie van Quito. Je gaat met een gondel omhoog. Je staat op 4100 m hoogte als je boven aankomt! En dat is heel hoog geloof me, zelfs zo hoog dat je moeite hebt met ademen! Ik kreeg er ook flinke hoofpijn van. Van het kleinste stukje lopen ben je al helmaal buitenadem. Dus we hebben vooral stilgestaan om foto´s te maken. Maar het is zeker de moeite waard, je hebt een heel mooi uitzicht over Quito, nu weet ik pas hoe groot de stad is. Toch was ik blij dat we weer naar beneden gingen (de hoofdpijn was gelijk verdwenen).

Donderdag: La mitad del Mundo. De evenaar, equator. We zijn naar het museum gegaan waar je allerlei testjes kunt doen om te laten zien dat je echt op de evennaar bent. Heel interesant. Een ei blijft recht op staan (straks een foto voor bewijs). Het is onmogelijk om recht over de lijn van de evenaar te lopen. Iedreen denkt ik kan dat wel, maar ik kan je uit de droom helpen het lukt je niet. En het water loopt recht naar beneden ipv dat het links of rechts om het putje in loopt. Heel grappig om te zien! We zijn ook naar het monument van de evenaar geweest en het is misschien grappig om te weten dat ze het een beetje verkeerd berekend hebben en het helemaal niet echt op de evenaar staat! Welkom in Ecuador :)!!

Vrijdag: Op vrijdag is het de dag van de waarheid en word je getest om te kijken hoe goed je spaans is geworden :). Ik moet zeggen dat het heel goed ging en ik alles kon invullen. Dus ik ga vooruit!

Afgelopen weekend zijn we ( Sarah (USA) Emy (USA) Marie (D) en Kartin(D)allemaal meiden van school en ik) naar Bellavista geweest. Een regenwoud ongeveer anderhalf uur van Quito. Zaterdag werden we om kwart over 9 opgehaald (half 9 was eigenlijk de bedoeling maar we zijn tenslotte in zuid-amerika!). Eindelijk vertrokken we naar Bellavista, een 700 hectare groot natuurreservaat. De weg erheen was al heel mooi, overal bergen bedekt met bomen. Toen we het busje uitstapten kwamen de kolibries ons al tegenmoet gevlogen, wat een grapigge vogeltjes! Ze vliegen zo snel dat ze echt lawaai maken. Nadat we onze super mooie kamer hadden bekeken, zelfs met badkamer(dat is tegenwoordig luxe haha!), hebben we vast een voorproefje genomen en een stukje door het regenwoud gewandeld. Overal waar je kijkt zie je planten, bloemen, vogels en insecten die je nog nooit gezien hebt. Na de lunch (je krijgt hier zoooo veel te eten, als je denkt dat je klaar net begint het pas!!)hebben we een nog een tocht van 2 uur gelopen. Ja, ik ook ja :)!! We hebben onderweg hele mooie planten bloemen en vogels gezien. En zelfs 2 toucans!!! Je ziet ze niet vaak maar wij hebben geluk gehad en er zaterdag en zondag 1 gezien. Marie heeft er zelf een foto van dus met een beetje geluk krijgen jullie ´m ook te zien!
Zondag was ik al om 6 uur wakker en ben ik op ons balkon (ja goed he!) gaan zitten en hele mooie foto´s gemaakt. Het is zo mooi daar, en het enige geluid dat je hoort is het fluiten van de vogels, echt heerlijk wakker worden!
Na het ontbijt vertrokken we met de gids voor een tocht naar een waterval. Het eerste stuk ging prima, veel mooie bloemen en niet te vergeten de toucan gezien. Het laaste stuk net voor de waterval was iets lastiger en zijn we zowat naar beneden gerold haha. Je krijgt het natuurlijk niet voor niks. De waterval was heel mooi en aangezien ik mn bikini toch aanhad wilde ik wel even proberen hoe koud het water was. Laten we zeggen dat we een foto genomen hebben en toen al half onderkoeld waren. Toen weer de hele weg terug omhoog (anderhalf uur!), pff ik kon gister avond niks meer haha. Toen ik terug kwam was het me eigenlijk nog te veel om de 10 minuten van school naar huis te lopen. Eenmaal thuis gekomen ben ik gelijk in slaap gevallen :).

Ook heb ik m´n plannen een beetje verandert! Menno komt 1 april aan in Quito en blijft 2 en een halve week (goed he! :)) Eigenlijk zou ik alleen de weekenden vrij hebben, maar nu heb ik op school gevraagd (zij regelen dat) of het mogelijk zou zijn dat ik een weekje vrij kon krijgen tussendoor(Het was het proberen waard). En het is gelukt, geen probleem ze begrepen het helemaal! Dus nu hebben we een week extra samen om een beetje het land door te reizen! Echt super!

Tot snel weer en ik probeer de foto´s er zo snel mogelijk op te zetten.

Grande beso Kim

P.s Evi nog gefeliciteerd met je verjaardag!

P.s 1 Dr. Nooijen bedankt!

P.s 2 Ik heb een mobielnummer hier, dus iemand die mij graag een sms wil sturen het nummer is 005939-3565106 :)!!

  • 12 Maart 2007 - 21:19

    Fabiën:

    hey kim.. als ik het zo allemaal lees lijkt het me echt geweldig daar, en de foto's zijn al helemaal geweldig.
    ik wens je nog heel veel plezier met deze reis, geniet ervan meid.

    XXX Fabiën

  • 12 Maart 2007 - 21:25

    Conny:

    wat een leuk verhaal en wat een belevenissen.en goed dat het spaans je steeds makkelijker afgaat.ik wacht met spanning op de fotos.gelukkig heb ik je net weer even op de webcam gezien!!!!!!

  • 13 Maart 2007 - 08:32

    José Minnen:

    Hoi Kim, Wat een leuke verhalen en mooie foto's.
    Ik vind het wel leuk voor je dat je 1 week vrij krijgt van school om met Menno leuke dingen te gaan doen.
    Geniet van alles wat je meemaakt.
    Groetjes
    José

  • 13 Maart 2007 - 17:31

    Florence:

    Hee Kim,

    Echt wat een geweldige omgeving en zo te zien vind je het helemaal te gek daar!! Ik ben erg benieuwd naar de foto van het "Ei"!! Dat wist ik niet, je site is dus ook een beetje educatief! Waar jij niet allemaal goed voor bent! Verder wil ik je nog plezier wensen, ik kijk nu al uit naar je volgend berichtje!

    Groetjes,
    Florence

  • 13 Maart 2007 - 19:36

    Jan En Liesbeth:

    Nou meisje volgens mij heb je het erg goed naar je zin daar,Te Gek dat onze Menno dit ook mee mag maken. Liefs Jan en Liesbeth

  • 13 Maart 2007 - 21:33

    Jeannine:

    Het "boek" gaat verder, en het blijft spannend, Colin vraagt ook al elke dag of er nog nieuws van jouw is,en...uh...hoe heb je dat nu weer klaargespeeld om op school vrij te krijgen? Zeker je "charmes" in de strijd gegooid?

    groetjes Jeannine

  • 14 Maart 2007 - 20:16

    Anouk:

    Wat een sjieke foto's!! Mooie natuur en wat een stad is Quito! Wat een uitzicht!
    Fijn dat je een weekje vrij hebt als Menno komt, blijft/mag hij bij jouw gastgezin slapen?
    Leuk dat we op msn hebben kunnen cammen! Echt grappig je gezicht toen je ons zag!
    Meid, weer veel plezier! En tot je volgende bericht of op msn! Hvj xxxx

  • 15 Maart 2007 - 17:17

    Marielle:

    Hoi kim,

    Wat een prachtige foto's. Binnenkort mail je ons in het spaans! Alvast heel veel plezier als je een weekje vrij hebt. Tot mails.

    Marielle x


  • 17 Maart 2007 - 11:38

    Joep En Bente:

    Hallloo Kim

    Het heeft even geduurt maar bij deze ook even een berichtje van ons. Fijn om te zien dat het goed gaat met je, en dat je veel plezier hebt. Je foto's zijn echt heel mooi !! Nog even en dan komt mijn broertje naar je toe, fijn dat je een week vrij van school kan krijgen, dan kan hij samen met jou ook al die mooie dingen zien.
    Zorg er wel voor dat hij zijn campingoutfit niet aanrekt!! (je begrijpt wel waarom!)
    Namens ons nog heel veel plezier en wij zullen je site in de gaten houden!

    Groetjes Bente en Joep

  • 18 Maart 2007 - 20:02

    Job:

    Lieve Kim, ik zie dat je het erg naar je zin hebt, ik wens je superveel plezier en ik weet zeker dat je dat spaans zo onder de knie hebt. Ik hou Menno wel in de gaten. Have fun!!!

  • 19 Maart 2007 - 12:07

    Vanessa:

    Hoi Kim,
    Erg leuk om je belevenissen te lezen en super foto's. Ik ben benieuwd naar je verdere reis (vooral Peru).
    Heel erg veel plezier en geniet ervan!
    Suc6 met je Spaanse les!

    Vanessa

  • 19 Maart 2007 - 16:09

    Tom:

    He zusje, hoe gaat het met je? Werd weer eens tijd dat ik wat liet horen (A) Ik lees wel altijd je verhalen heel braaf;) Veel plezier nog! Kus

  • 11 April 2007 - 02:38

    Maya:

    Hey kim,

    Ik hoop dat je mij nog kent. Ik ben Maya van scouting.
    Volgens mij heb je mijn site ook bezocht, ik zag jou staan en ben doorgeklikt naar jou site. Hartstikke stoer wat je aan het doen bent! Echt te gek.
    Heel veel succes en geniet ervan!

    Groetjes van Maya uit ozzie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 05 Nov. 2006
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 47846

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 21 Februari 2014

T h a i l a n d , L a o s & C a m b o d j a

02 Februari 2013 - 08 Maart 2013

I n d i a

14 Januari 2012 - 11 Februari 2012

M a l a y s i a & B o r n e o

24 Juli 2010 - 20 Augustus 2010

C o l o m b i a

21 Mei 2009 - 13 Juni 2009

A f r i k a a a a a a ! ! !

01 Maart 2007 - 25 Juni 2007

E c u a d o r , P e r u e n B o l i v i a

Landen bezocht: