Menno is hier en we gaan naar de Galapagos !! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Kim Kisters - WaarBenJij.nu Menno is hier en we gaan naar de Galapagos !! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Kim Kisters - WaarBenJij.nu

Menno is hier en we gaan naar de Galapagos !!

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

05 April 2007 | Ecuador, Quito

Hallo allemaal.

Zondagmorgen is Menno in Quito aangekomen!:):)

Maar eerst even over vorige week.
Vorige week heb ik mijn certificaat op school gekregen. En ben ik even kennis gaan maken op m' n vrijwilligerswerk, verder niks bijzonders.

Iedereen (Amy, Marie en Daan)was afgelopen weekend ik Quito om verschillende redenen, mijn goede reden was natuurlijk dat ik Menno zondag ging ophalen van het vliegveld!!! Dus was het niet handig ergens heen te gaan voor het weekend. Zaterdag een marktje gaan bezoeken, met weeeer dezelfde spullen als overal. 's Avonds een BBQ gehad in Marie's hostal. Een heel gezellig hostal, tussen de oude en de nieuwe stad in. Een geweldig uizicht over het panacillo en de basiliek. Heerlijk gegeten (hamburger :) ) en wat gedronken. 's Avonds een rondje Quito gedaan in de taxi want de chaufeur wist niet zo goed waar hij heen moest.

Zondag om 8 uur kon ik Menno van het vliegveld ophalen, wat was (ben :)) ik blij om 'm te zien! Hij had een goede vlucht gehad. Ik ben blij dat alles goed was gegaan want vrijdag hadden ze het vliegveld weer een keer dichtgemaakt, dit doen ze vaker! Zondag heb ik ook afscheid genomen van mijn gastfamilie. Nadat we Menno's spullen in de residentie van school (waar we de eerste 4 nachten slapen) hadden afgezet, zijn we mijn spullen even gaan ophalen en heb ik mijn gastmoeder nog een bosje bloemen gegeven, waarna ze ook gelijk allemaal dingen aan Menno begon te vragen, die er natuurlijk niks van verstond haha. En hoop spullen die we moesten slepen Wat je toch een hoop verzameld in 4 weken pfff!
Ons hostal is ja hoe zal ik het zeggen: ik heb wel ns betere gezien. Het ruikt niet al te fris want er zit geen raam in, en ook ben ik 's avonds aan de bewaker nog maar even een ander kussen gaan vragen, want 1 kussen is toch een beetje lastig. Ze hadden mij namelijk in een andere kamer ingedeeld als Menno, leuk! Dus na een klein dicussietje heb ik de man ervan weten te overtuigen dat ik toch echt bij Menno ging slapen. Dus hebben we nu een 1 persoonkamer, maar wel een eigen badkamer, en het is maar voor even.

Maandag moest ik om 9 uur in de gevangenis zijn. Ik kan er met de bus heen, duurt ongeveer een half uurtje voor ik er ben. Als ik bij de gevangenis aankom, moet ik op een deurtje kloppen en komt er zo'n nors kijkende bewaker tevoorschijn en vraagt heel "vriendelijk" wat ik kom doen. Ik heb een briefje van school gekregen waar alles in het spaans instaat, gelukkig anders werd het een beetje lastig. Als ie het helemaal heeft gelezen wordt ik binnen gelaten. Daar moet ik m'n paspoort afgeven en moet ik opnieuw uitleggen wat ik kom doen, ze zijn heel blij met bezoekers (niet dus haha). Wordt ik gefouilleerd en krijg ik de stamepel. Daarna kan ik eindelijk doorlopen naar de kinderen. Het vrijwillierswerk: Tja.. ze gaan anders met de kinderen om dan wij in Nederland zouden doen! Ook moet ik zeggen dat ze weinig met de kinderen doen en laat staan dat ze werkelijk iets leren. De kinderen zijn van 0 tot 5 jaar, na deze 5 jaar wordt er door de regering besloten wat er met de kinderen gebeurd. De dag zag er als volgt uit: 's Morgens kregen de kinderen (het waren er ongerveer 12) wat brood en een beetje chocomel. Daarna zijn we puzzels gaan maken. Om ongeveer half 12 zijn ze gaan eten ( dus hebben daarvoor alleen m,aar puzzels gemaakt). Ze krijgen soep, rijst en een beetje vlees en een fruitsapje na. Het is heel belangrijk dat ze eten want zover ik begrepen heb krijgen ze in de gevangenis niet veel of zelfs helemaal niks. Maar als de kinderen niet willen eten hebben ze hier een aparte oplossing voor: Ze dreigen de kinderen met een injectienaald te prikken (wat ze natuurlijk niet doen, maar het idee vond ik opzich al erg genoeg) de kindjes raken natuurlijk een beetje in paniek en gaan met tegen zin verder met eten. Geen leuke manier. Direct na het eten moeten de kinderen gaan slapen. Dit is 1 grote choas en van slapen komt natuurlijk niks terecht. Ze liggen allemaal half op elkaar op een mat, waar ze dan moeten gaan slapen op commando. De rest van de dag krijg ik niet meer mee want om 1 uur mag ik naar huis.

's Middags heb ik Menno even de oude stad van Quito laten zien, jammer genoeg regende het heel hard. Ook hebben we een basiliek bezocht, heel mooi. We hebben een kaartje gekocht zodat we toegang hadden tot de toren. Beneden vertellen ze natuurlijk niet dat het echt heel erg steil is en er een beetje gevaarlijk uitziet en aanvoelt als je over een gammele brug loopt en over de steilste trap ooit. heen ging nog wel maar terug was toch echt wel een beetje eng.
Lekker uiteten geweest want ik geloof dat in het hostal niets schoon is (lees bestek, pannen, ijskast enz.)

Vandaag weer vrijwilligerswerk; Gister hebben we crepe papier in alle kleuren en scharen (ja die mogen gewoon de gevangenis in)en kleurtjes en vouwblaadjes gekocht. Dit is het enige wat ze volgens de directrice nodig hadden. Ze waren er wel heel blij mee!!Dus hebben we vandaag geknutseld. Beetje vreemd want tegen de kinderen werd gezegd dat ze moesten werken en niet moesten praten. Als de kinderen straf krijgen moeten ze niet de hoek in maar worden ze bovenop een hele stapel opgestapelde stoelen gezet, heel hoog. Een beetje gevaarlijk dus.. na ongeveer een half uur (ja echt lang) worden ze er weer afgehaald of als iemand in die tussentijd nog stouter is geweest. Vandaag wilde een jongetje niet ophouden met huilen en schreeuwen en hebben ze 'm een prop in zijn mond gestopt. Ik ben het hier niet mee eens en dat maakt het een beetje lastig. Nadat ze bolletjes van het crepe papier hebben gerold werd er niks meer meegedaan, en werd het bakje aan de kant gezet(ik hoop dat we er dan morgen iets mee gaan doen). Na weer een paar puzzels gemaakt te hebben, was het weer tijd voor te eten, en daarna voor te slapen.

Voor de nieuwsgierigen onder ons zal ik even kort onze plannen vertellen. Zijn weer een beetje veranderd! Donderdag middag vertrekken we naar Riobamba waar we vrijdagmorgen de treinreis op het dak Nariz del Diablo gaan doen. Zaterdag is nog niet helemaal duidelijk of Cotopaxi de vulkaan of een dagje Amazone, dat beslissen we daar. Wel moeten we maandag avond terug zijn want we vertrekken dinsdagochtend naar de Galapagos eilanden!!!!! We zouden het eigenlijk niet doen, maar hebben toch besloten te gaan, en ik kan niet wachten:)!! We gaan 6 dagen, 2 brengen we door op het hoofd eiland Santa Cruz en de andere 4 dagen gaan we met een boot geloof ik nog 4 andere eilanden bezoeken. Dus we gaan een hele leuke week tegenmoet!! Zal dus wel na de Galapagos worden dat we weer iets laten horen! Tot zo snel mogelijk!!
Chao

Heel veel groetjes en een beso Menno en Kim

  • 05 April 2007 - 18:28

    Conny:

    jemig wat een verhaal.Arme kinderen en een rare manier van opvoeden,zalinderdaad niet altijd even makkelijk zijn om je mond maar te houden,de kinderen weten denk ik niet beter.Voor de rest veel plezier de komende dagen en vooral op de galapogoseilanden.groeten aan Menno. Jacques en Conny

  • 05 April 2007 - 20:35

    Math En Annie:

    Lieve Kimmetje
    we wensen je hele fijne paasdagen in dat verre land.
    heel veel liefs van ons

  • 05 April 2007 - 20:39

    Math En Annie:

    Menno sorry.
    voor jou ook hoor.
    samen met kimmetje.
    groetjes. en ook veel liefs.
    Math en Annie

  • 06 April 2007 - 07:40

    Florence:

    Hee Kim,

    Ik moet echt zeggen, ik heb bewondering voor je. Ik had dit echt niet volgehouden en zou onploffen van woede. Hoe kunnen ze zo met kinderen omgaan. Ik hoop dat je voor de kinderen iets kan betekenen, zodat ze weer een beetje "lol" kunnen hebben.
    Verder heb ik alle foto's bekeken en het ziet er echt allemaal super mooi uit. Dus, geniet daar maar van!! Hier in Nederland is het op dit moment ook hartstikke fijn, we hebben mooi weer. Zelfs met pasen! Ik wil je nog een fijne pasen wensen, ik denk alleen dat ze dat daar niet vieren he. Nog veel succes en plezier!

    Groetjes,
    Florence

  • 06 April 2007 - 11:45

    Marielle:

    Hoi kim en mennno,

    Wat een story! Moeilijk om de omgangsregels met de kinderen te accepteren. Hoe ga je daarmee om? Wat gaat het snel, nu al weer weg in je gastgezin. Heel veel plezier op de galapagos eilanden.

    Groetjes Marielle xxx


  • 06 April 2007 - 19:31

    Jan En Liesbeth:

    Kim wat maak je mee. maar ja je wordt er ook een stuk rijker van, wat gevoel
    betrteft, Hoe gaat verder alles slaapt die lange kerel van ons daar wel een beetje goed; Wij wensen jullie een grandioze reis naar Galapagos
    Heel veel Liefs Jan en Liesbeth

  • 06 April 2007 - 23:36

    Daan (Gilbert):

    Heeeeeeeey Kimmie!

    Ik zal dit keer je verhaal niet pikken okee... Staat zo raar als ik vertel dat ik naar het vliegveld ben gegaan om Menno op te halen :) Weet je trouwens dat de taxichauffeur zaterdag nog erg boos op me was? (Die gast die verkeerd reed). Hij wilde ineens 8 (!) dollar. Ik heb hem naar het gekkenhuis gestuurd met zn taxi. Veel plezier met Menno de komende dagen en nosotros miramos later.

    Chao, Daan

  • 08 April 2007 - 18:07

    Julian En Sandra:

    Hallo lieve luitjes,
    Aan de foto´s te zien, ziet het er erg leuk uit daar bij jullie. We zien jullie dinsdag wel op de Galapagos eilanden; wij liggen in strandhut 4, eiland 3. Ik hoop dat jullie minstens zo veel plezier als wij hebben, Have fun. Daaag.

  • 08 April 2007 - 21:06

    Huub En Chanti:

    Whooaaaaaa...

  • 09 April 2007 - 09:07

    Sabine:

    Hallo kim en menno,

    Wat een verhaal zeg. Ik geef je groot gelijk dat je moeite hebt met de straffen die ze krijgen. Maar daarentegen maak je gelukkig ook leuke dingen mee :)
    Veel plezier met je trip naar de eilanden.
    Groetjes Sabine

  • 09 April 2007 - 20:45

    Michiel:

    Hola chicos!

    Que tall?

    wat zijn jullie toch een bofkonten he, zomaar even naar de galapagos eilanden.

    we wensen jullie het allerbeste en hopen jullie snel weer te zien.

    en niet stiekem in de zee plassen.

    "muchos besos" anna en michiel..


  • 10 April 2007 - 09:51

    Floris:

    Hey Kim,

    Dat vrijwilligerswerk zou niks voor mij zijn. De Galapagos eilanden lijken me wel hardstikke mooi.
    Veel plezier,

    kus Floris

  • 10 April 2007 - 18:22

    Colin Vos:

    Wel zielig voor die kinderren ik ben bij dat ik daar niet woon, in die gevangenis, want het land is wel mooi.
    Ik lees met jeannine altijd je ver halen over waar je bent.

    groeten Colin.

  • 10 April 2007 - 18:37

    JeannineVos:

    Gefeliciteerd met het behalen van het cetificaat,ik neem aan dat jij je nu redelijk goed kan behelpen in deze taal.
    Verder ben ik het helemaal met Colin eens, het lijkt me inderdaad voor een kind niet leuk om daar te moeten zitten ( ik vind trouwens dat die kinderen daar toch al niet thuis horen) en Myron die zou vast vaak op de hoge stoelen moeten, ha, denk je niet?
    groetjes jeannine

  • 10 April 2007 - 18:49

    Colin En Jeannine:

    O, JA...trouwens...¡Feliz Pascua Florida! ...wat zeg je daarvan, en dat doen wij zonder certificaat.
    tot de volgende keer, nu echt, en groeten aan Menno
    Colin en Jeannine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 05 Nov. 2006
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 47863

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 21 Februari 2014

T h a i l a n d , L a o s & C a m b o d j a

02 Februari 2013 - 08 Maart 2013

I n d i a

14 Januari 2012 - 11 Februari 2012

M a l a y s i a & B o r n e o

24 Juli 2010 - 20 Augustus 2010

C o l o m b i a

21 Mei 2009 - 13 Juni 2009

A f r i k a a a a a a ! ! !

01 Maart 2007 - 25 Juni 2007

E c u a d o r , P e r u e n B o l i v i a

Landen bezocht: