Laaste bericht uit Ecuador! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Kim Kisters - WaarBenJij.nu Laaste bericht uit Ecuador! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Kim Kisters - WaarBenJij.nu

Laaste bericht uit Ecuador!

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

30 April 2007 | Ecuador, Quito

Ho!a chicos,

Weer een berichtje vanuit Ecuador en
ook gelijk het laatste! Ik heb m'n plannen namelijk weer veranderd en vertrek morgenavond vanuit Quito naar Bolivia!! Bolivia? ja!! Ik zou eigenlijk de eerste 2 weken van mei, na mijn vrijwilligerswerk, nog in Ecuador blijven om hier rond te reizen, maar omdat ik al het een en ander gezien heb hier en het niet al te veilig is om alleen naar de kust te reizen, heb ik besloten dat het misschien een goed plan was iets anders daarvoor in de plaats te doen en dat is Bolivia geworden. Wat ik daar precies ga doen is nog een verrassing (ook voor mij :)).

Na de Galapagos is het allemaal ietsje minder gegaan, maar het kan niet altijd feest zijn he!?
Maandag werd ik ziek! Niks ernstigs, maar erg vervelende buikpijn. Na een bezoekje aan de dokter heb ik een antibiotica kuur gekregen, een bacteriele infectie van maag en darmen. Kan gebeuren hier! Het is allemaal toch net even iets anders dan thuis.
Helaas ben ik de hele week dus ook niet naar vrijwilligerswerk kunnen gaan.
Woensdagochtend was het voor Menno weer tijd om weer terug naar Nederland te gaan, snik snik :(
We hebben 2 en een halve week een super tijd gehad en dan is het afscheid dus wel een beetje lastig!
Toen de buikpijn niet overging en zelfs een beetje erger werd heb ik weer andere medicijnen gekregen en ga het nu hiermee proberen!
Ook heb ik een heel gevarieerd dieet; droge rijst, appel zonder schil en droog brood!
Vrijdag komt onze oude groep weer bij elkaar en daar kijk ik erg naar uit, grappig dat iedereen uit alle uithoeken van het land voor het weekend toch weer naar het oude vertrouwde Quito komt!

Zaterdag hebben Katrin en ik een poging gedaan om de Cotopaxi te beklimmen. Die is echt heel erg mislukt haha! We wilden alleen tot aan de sneeuw gaan maar zelfs dat hebben we niet gehaald. :(
Op de heen weg ging het al een beetje mis de camera van Katrin is gestolen in de bus! Echt niet normaal hoe dat hier gaat. We hadden de tassen tussen onze benen staan en Katrin had de ritsen aan de kant van de achterburen zitten, die hebben daar dus gebruik van gemaakt en zo haar camera uit haar tas weten te halen. Achteraf valt alles op zn plaats maar op dat moment hadden we niks in de gaten. Dus je snapt dat de dag toen eigenlijk al een beetje verpest was.
Bij het nationaal park aangekomen hebben we een tour geregeld en zijn we met een truck naar boven gebracht. De parkeerplaats (het verste waar de auto's kunnen komen) ligt op 4500 meter hoogte.
Je merkt het gelijk met lopen, het is veel moeilijker ademhalen. We hoefden maar ongeveer 500 meter te lopen en hebben daar waarschijnlijk wel een half uur over gedaan. Toen kwamen aan op 4800 meter hoogte laten we zeggen dat dat hoog genoeg was, want we hadden allebei geen zin meer. De sneeuw was nog 200 meter verder en ook weer hoger dus ook weer zwaarder..Dus zijn we maar weer naar beneden gegaan. We konden echt niet meer.

Maandag weer met vrijwilligerswerk begonnen en gelijk gevraagd of ik de kinderen mee kan nemen voor een uitstapje en ze hebben gezegd dat het mag! Dus waarschijnlijk gaan we deze week naar de dierentuin!Mijn buik is stukken beter dus ik kan er weer tegen aan!

Donderdag!Ik heb een hele nieuwe vocabulaire opgebouwd in het spaans: niet slaan, niet gooien, niet bijten, kom daaraf/daaruit, niet in je mond stoppen! Hahaha, nadat het uitstapje 4 keer is uitgesteld gaat het morgen dan eindelijk gebeuren! Wij gaan met zn 25igen de dierentuin onveilig maken!

Vrijdag:Om 8.30 zijn we vertrokken met een helehoop mensen in een klein busje. De kids vonden het geweldig in de zoo! Het was ook heel erg leuk. Toen we buiten de gevangenis kwamen, waren ze al heel erg enthousiast toen ze honden, katten en auto´s zagen, dus laat staan wat ze in de dierentuin hebben gezien.
Ik had van te voren allemaal lekkere dingen gekocht (chipjes, koekjes,cola en ook fruit, toch nog een beetje gezond :))
En het is allemaal heel goed gegaan. De tia´s hebben het ook heel leuk gehad en hebben veel gelachen, ze hebben me heel vaak bedankt,en ze zei ook: bedank de mensen maar die het geld gegeven hebben. Dus IEDEREEN HEEL ERG BEDANKT!!
Ik had bijna daar moeten blijven! Na afloop ben ik nog even mee naar binnen gegaan en hoefde volgens de bewaker geen stempel! Dus toen ik naar buiten wilde gaan vroeg een andere bewaker of ik mijn stempel kon laten zien! Dat kon ik dus niet, en toen zei ie dan heb je pech dan kun je er niet uit! Dus toen heb ik met de andere tia, die gelukkig naast mij stond, snel een stempel gehaald bij weer een andere bewaker! En toen de bewaker van de poort naar mijn stempel vroeg en ik hem die liet zien, heeft ie m eerst onderzocht en liet hij me met tegenzin eruit!

Zaterdag: Vandaag met ik met Marie en Christoff naar Quilotora gegaan, een dorpje waar zij Engelse les geven aan de kinderen van het dorp. Na een 5 uur durende busreis kwamen we aan in Quilotora... tja. .. (zie foto´s).
Er was dit weekend een bruiloft en dat was de reden dat wij hierheen gingen dit weekend. De echte officiele bruiloft was woensdag al geweest en het grooste gedeelte van de dag hebben de mensen gedronken, vooral heel veel gedronken. Het gaat hier dus een beetje anders dan bij ons. Niks geen jurk, je kunt ook eigenlijk niet zien wie er hier is getrouwd is en de seremonie duurt nog geen 5 minuten. Het gaat dus eigenlijk om het feest!
Het was eigenlijk de bedoeling dat zaterdag het grote feest zou zijn, maar ze hadden woensdag gewoon als een voorproefje genomen.
Het feest zaterdag: Eerst leek het nergens op en iedereen zat op banken in een soort (host)stal of op hooi dat op de grond lag. Er werd weinig gepraat en er was geen muziek. Toen kregen alle aanwezigen eten, veel eten. Een heel bord papas en bijna een halve kip! Toen werd de muziek heel zacht aangezet. Maar het wilde maar niet op gang komen. Tegen een uur of 10 hebben hielden wij het voor gezien en zijn naar bed gegaan. Dit kost hier nogal wat tijd. Teneerste moet je 10 lagen kleding aandoen en moesten we vuur maken. Het wordt hier namelijk heel koud ´s nachts. Nadat we lekker in onze slaapzak waren gekropen zijn we gaan slapen. Zie foto voor mn slaap outfit! Ik denk dat het een uur of 4 was toen ik wakker werd van de keiharde muziek. Ik liep naar het toilet en zag onderweg een heleboel dronken mensen lopen. Ben weer in slaap gevallen en om 8 uur zijn we opgestaan om te gaan ontbijten. Toen we het hostal inliepen zagen we tot onze verbazing nog een aantal mensen dansen en drinken! De bierlucht kwam ons tegenmoet en we hebben toen heel snel een ander hostal gezocht om te gaan ontbijten!
Voor ik weer met de bus naar Quito vertrok hebben we de Laguna van Quilotora bezocht! Heel erg mooi, en het was weer een lange zware wandeling ( na de (Cotopaxi had ik mezelf beloofd dit niet meer te doen :))maar wel weer erg mooi!

Mijn volgende berichtje zal vanuit Bolivia(!!!!!!!!)zijn! Tot snel x.

P.s Gefeliciteerd met jullie verjaardag: Renko, Patrick en Wilco!
P.s 1 Oma´s: de kaarten zijn onderweg.
P.s 2 Edith: ik kom nu alle cadeautjes tegen die ik vroeger van je gekregen heb, heel grappig :)!!

  • 30 April 2007 - 07:06

    Jacques En Conny:

    eindelijk fotos van de kindjes kunnen maken,wat aandoenlijk,heb je toch nog iets voor ze kunnen betekenen!!!!Gelukkig dat je de gevangenis nog uitmocht!!!!Leuk om zo een luxe bruiloft mee te maken,dan zie je pas hoe arm die mensen zijn!!!!!De foto van de slaapoutfit laten wij vergroten,die is pas echt hip.Veel groetjes

  • 30 April 2007 - 08:14

    Fanny:

    Hoi Kim!

    Heel veel plezier in Bolivia. Hopelijk zijn je avonturen daar net zo spannend!!
    Wordt maar snel weer beter!

    Kus Fanny

  • 30 April 2007 - 08:50

    Sabine:

    Hallo Kim,

    Wat leuk dat je de kinderen toch mocht meenemen uit de gevangenis.....
    Ze zullen een heerlijke dag hebben gehad en dat geldt ook voor jouw... Hier doe je het allemaal voor, de kinderen het naar hun zin maken :D super!!!

    Groetjes Sabine

  • 30 April 2007 - 13:35

    Anita:

    Geweldig dat je die kindjes toch nog mocht meenemen naar de dierentuin. Zij zullen de dag van hun leven hebben gehad beesten kijken door jou zo verwend worden met snoep cola en natuurlijk fruit. Het was voor jou vast ook geweldig dat je dit hebt kunnen doen voor die kinderen en natuurlijk ook wel heel vermoeiend z'on grote groep.
    Hoop voor jou dat Bolivia net zo spannend wordt, want dan krijgen wij ook leuke verhalen te lezen.
    Wij wensen jou een hele goede vlucht naar Bolivia en wachten vol spanning op je volgende verhalen.
    Gwenny en Jaimy vroegen trouwens wanneer je nu eindelijk terug kwam van vakantie heb ze maar uitgelegd dat dit niet echt vakantie is maar dat je daar moest werken.

    Groetjes van ons allemaal en tot lezens, Anita.

  • 01 Mei 2007 - 09:41

    Mirte:

    Hallo Kim,

    Echt geweldig om je verhalen te lezen!
    Leuk dat je die kinderen mee naar de dierentuin hebt mogen nemen. Ze hebben vast de dag van hun leven gehad!:D
    Begin maar alvast te sparen als je terug bent hè ; voor onze wereldreis:D
    Nog super veel plezier.

    xxMirte.

  • 01 Mei 2007 - 10:17

    Bas En Anouk:

    Haa meid,
    Wat 'n verhaal weer! En gewelig dat je met ze naar de dierentuin bent geweest! Ze zullen wel hun ogen hebben uitgekeken! Fijn dat mijn cnetjes die kleine kindjes hebben kunnen helpen, ik voel me een stuk beter (na een drukke ochtend hier op de praktijk)!!
    Gelukkig dat je buikpijn ook weg is! Ik begin je toch wel te missen hoor, maar het is nog niet meer zo lang en je bent weer terug (of wil je niet meer terug?)

    Meid, amuseer je in Bolivia en we spreken ons snel!!
    Dikke kussen Bas en Anouk

  • 01 Mei 2007 - 10:30

    Patrick:

    Ha die Kim,

    Bedankt voor je felicitaties! Is toch bijzonder dat er aan de andere kant van de wereld aan mijn verjaardag wordt gedacht. Goede reis en veel plezier in Bolivia! Patrick xxx

  • 01 Mei 2007 - 16:29

    Anna En Michiel:

    hee kim!!gaaf dat je nu naar bolivia gaat, op naar het volgend avontuur!!x

  • 03 Mei 2007 - 21:53

    Eddy:

    Hoi Kim,

    Ik kan het al bijna niet meer missen, het wekelijks journaal van Kim, altijd spannend om te lezen. Goed van je dat je de Cotopaxi beklommen heb, zeker na je ziekte. Ik had ook altijd last van mijn darmen en maag, af en toe ben je gewoon het haasje door het andere eten en de afwisseling van kou en warmte.
    Hier in Nederland is het voortdurend mooi weer; op 30 april stond heel Amsterdam al haar huisraad te verkopen en daarna de opbrengst te verbrassen op de terrassen.Wel een leuke manier om je drankjes te betalen.
    Ik zie weer uit na je volgende avontuur en snel tot schrijfs.

    El tio Eddy.


  • 05 Mei 2007 - 19:55

    Math En Annie:

    Dag Kimmetje
    Zo te lesen gaat het weer met je.gelukkig he??math is weer hersteld en alles gaat weer zijn ganggetje.het bevalt je goed daar he. En menno weer terug???Met de kinderen gaat het ook leuk.Je zult ze wel missen straks!!!
    nu heel veel gr. en veel liefs
    xxxxx
    Math en Annie

  • 06 Mei 2007 - 18:16

    Es:

    Hey Kim!
    Gelukkig gaat het nu weer beter met je!
    Wat super in de dierentuin met de kids!!! Echt leuk, zeker weten dat iedereen (incl jijzelf:)) ervan genoten heeft!!!
    Niet meer ziek worden...
    En genieten van de rest van je reis.

    Kus Es

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 05 Nov. 2006
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 47855

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 21 Februari 2014

T h a i l a n d , L a o s & C a m b o d j a

02 Februari 2013 - 08 Maart 2013

I n d i a

14 Januari 2012 - 11 Februari 2012

M a l a y s i a & B o r n e o

24 Juli 2010 - 20 Augustus 2010

C o l o m b i a

21 Mei 2009 - 13 Juni 2009

A f r i k a a a a a a ! ! !

01 Maart 2007 - 25 Juni 2007

E c u a d o r , P e r u e n B o l i v i a

Landen bezocht: